hoe kan je leren om stokken tegen je lichaam kapot geslagen kan te laten worden?

je ziet het bij de martial artists uit japan en china.
doe zelf aan karate en zie dit als iets dat ik in de toekomst toch graag zou willen kunnen.

nadere uitleg van de vraag.
hoe komt het dat je dit kan leren zonder pijn, puur door het verkrijgen van sterke spieren en deze goed aanspannen of zit er meer achter.

en hoe kan je dit leren zonder hulp van andere of verspilling van stokken?
(behalve op de momenten dat je serieus een stok gaat breken)

alvast bedankt.

Toegevoegd na 20 uur:
edit...

wat ik nog echt graag zou willen weten is dus hoe je het leert, en nog belangrijker hoe het heet.
het lijkt me namenlijk dat er wel een benaming voor is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je toelichting maakt eea duidelijk.lol. Helaas heb ik geen antwoord voor je.

Het beste antwoord

Er zit natuurlijk - zoals bij alle martial arts - vooral een heleboel wilskracht achter, naast inderdaad een stukje techniek ' spierspanning. Je zit zelf op karate, en als dat bij een goede leraar is, zul je al gemerkt hebben dat het niet alleen kracht en techniek maar vooral ook heel veel mentale training is.

Dat het ' helemaal geen pijn doet' is echter een mythe. Pijn heeft echter twee kanten ; de puur lichamelijke en een psychologische. Hoe je omgaat met pijn, in welk kader je het plaatst, bepaalt voor een groot deel hoe lang en hoe hevig je er last van hebt. Pijn is ook een reactie op 'gevaar' , maar als je altijd een bepaalde pijn voelt zondetr dat er daarna iets ergs gebeurt, wordt dat op één of andere manier minder. Terwijl onverklaarbare chronische pijn juist steeds erger kan worden. Aan die psychologische kant kun je natuurlijk werken.

En ja, je kunt ook ' wennen' , 'afharden' zogezegd. Zoals koks na een paar jaar probleemloos net gekookte aardappels kunnen pellen zonder hun vingers te verbranden. Of je kunt leren in ijswater te zwemmen. Niet dat ze niet meer voelen dat het heet of koud is / pijn doet, maar de wil is sterker dan de eerste reactie op die pijn. En de zenuwbanen die pijnsignalen transporteren kun je dus gevoeliger of minder gevoelig maken voor steeds weer dezelfde prikkel.

De pijn / gevoeligheid blijft in zekere mate volledig aanwezig, maar de emotionele / psychische component maakt deze draaglijker, zodat het signaal minder sterk wordt doorgegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vraag gewoon of je broertje (als je die hebt, een neef of een oom mag ook) je vanavond 1x slaat met een stok. Morgen 2x, overmorgen 3x, etc. (en steeds iets harder) Zo bouw je het op.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop de stokken bij een suikerwerkbakkerij.
Daar maken ze ook de flessen die in films op iemands hoofd kapot geslagen worden.