Een verdedigingssport voor een grote stevige man??

Hey.

ik ben op zoek naar een verdedigingssport voor mij zelf ik ben nog al groot en stevig kwa postuur. ik heb al een aantal verdediginssporten gedaan zoals Karate Judo en Pencak silat. maar ben op zoek naar een goeie verdedigingssport voor mensen met een groot postuur.

mijn vraag in het kort is: weet iemand een evectieve verdedigings sport voor een groot en stevig postuur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (11)

Je zou op boksen kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sumo Worstelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien een inkoppertje, maar sumoworstelen is mischien iets voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat geen verdedigingssport maar een vechtsport.... (geen min)
Aikido of judo of jui jutsi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jiu-jitsu is wel een goede, dit is echt een zelfverdedigingsport ook worden hier technieken gebruikt van judo, boxen & karate
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat jiu jitsu lijk me inderdaat wel een mooie sport ik ga daar ook eens naar kijken bedankt
Kung Fu, en dan de tijgerstijl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jiu-jitsu is een leuke verdedigingssport, maar weet niet of het iets voor jouw is. Je kan het altijd eens proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taekwondo, ik zat daar eerder ook op, gewoon voor de hobby. Er liepen een aantal stevige mannen rond, en dat heeft zn voordeel in wedstrijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens Tai Chi.
een prachtige verdedigingssport
mijn leraar was flink én stevig
als hij Tai Chi oefende was dat prachtig om te zien.
zo'n flinke vent die z;n lichaam zo magnifiek beheerste.

Toegevoegd na 1 minuut:
bovendien draagt Tai Chi alle aspecten in zich van de genoemde verdedigingssporten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aiki-Ninpo.

Dat is een variant op het Japanse Aikido.

Voor een omschrijving, zie de link:

http://sport.infonu.nl/diversen/79046-aiki-ninpo-japanse-verdedigingssport.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn eerste gedachte ging uit naar judo, want Anton Geesink was ook een grote stevige man.
Maar ook karate komt volgens mij in aanmerking. In de link nog enkele ideeen

http://www.sportschool-breedveld.nl/index.php/activiteiten