Waarom zijn het bijna alleen maar vrouwen die paard rijden?

Zeker bij de jeugd zie je vrijwel alleen maar meisjes paard rijden en /of verzorgen.
Het lijkt me voor jongens net zo leuk, toch zie je die vrijwel nooit!
Iemand enig idee? En rijdt je zelf paard?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben vrouw en rijd paard maar ken ook aardig wat mannen die paard rijden. Toch gaan mannen anders om met paarden, minder knuffelig zal ik maar zeggen. En paarden lenen zich toch wel voor knuffelig, verzorgend gedrag van de berijders/berijdsters. Niet helemaal een mannending daar heeft het mee te maken denk ik!

Meisjes hebben meer gevoel en liefde voor paarden. Het dier spreekt hen duidelijk aan, zowel qua rijden als qua verzorging.Jongens hebben dat grosso modo niet. Ook lichamelijk zal het rijden en verzorgen hen meer schik geven dan jongens...

Bij het berijden van een paard hoort ook het verzorgen van een paard en het verzorgen van het onderkomen van een paard. Ik heb het gevoel dat dit mannen en jongens minder aantrekt. Geëmancipeerd of niet, verzorgen zit toch meer in de natuur van de vrouw.

voetbal & auto's zijn jongensdingen, paarden, poppen & ballet zijn meisjesdingen. Dit beed zit zo vastgeroest in de maatschappij dat ook de jeugd zich (onbewust? op lichte drang vd ouders/vriendjes?) hieraan houdt.

Een paard is een prachtig groot robuust dier, vergelijkbaar met een man. Ik heb gelezen van een theorie dat het met name om die sexuele aantrekkelijkhijd gaat. Desmond Morris schrijft dat in zijn boek "De naakte aap". Vrouwen voelen zich daar veel meer aangetrokken door. Het verzorgingsaspect zoals andere antwoorders aanstippen heeft hier nauwelijks iets mee te maken. Dat geld voornamelijk voor mensen. Ik verzorg, net als veel alleenstaande mannen, met veel liefde mijn hond. Die hond is gewoon mijn vrouw en mannen verzorgen op hun manier ook graag hun vrouw. Ik ga toch voor de uitleg van Desmond Morris.

Bronnen:
De Naakte Aap - Desmond Morris

Het begint met het verschil tussen jongens en meisjes. Omdat paardrijden vooral door meisjes gedaan wordt, zullen jongens dit niet zo snel doen. Zij willen niet met een meisjessport geassocieerd worden. Daarnaast hebben meisjes vaak een zorg-gevoel die zij willen hebben. Een paard geeft veel verantwoordelijkheid en zorgplicht. Dit is precies die zij willen hebben. Ook is het een dier. Een groot dier. De meisjes die paardrijden (niet alle meisjes dus), hebben een bovengemiddelde liefde voor dieren.

Het is iets seksueels. Bij het verzorgen van het paard en ook zijn penis komen meisjes voor het eerst in contact met 'manlijkheid'. Dit bereidt meisjes voor op de toekomst.

Bronnen:
Midas Dekkers

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100