Sportschool, 2x per dag kan geen kwaad toch?

Ik merk dat als ik meerdere spiergroepen op 1 dag doe bv. borst-tricep- schouder dat ik dan bij de schouders niet meer volledig train en eerder wegga, nu wil ik elke spiergroep uitgebreidt pakken en dacht ik eraan om 2x per dag te gaan:
O= ochtend, A = Avond

MA: O- Rug A- Benen
DI: O- Borst A- Biceps
WOE: O - Triceps A- Schouders
DON- Rust
Vrij- Maandag
Zat- Dinsdag
Zon- Woensdag

Zodat ik 6 maal in de week train en elke spiergroep toch nog 2x per week pak, zien jullie dit zitten, of pak je niet genoeg rust zo ? ( Ondanks dat ik elke spiergroep tenminste 38 uur rust geef.

Ik kan ook de 1e 3 dagen van de week in pure kracht trainen en de 2e 3 dagen in explosief/uithouding, of af en toe een borstworkout vervangen door zwemmen en benen door joggen maar wil wel aan deze standaarts blijven vastouden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Allereerst vraag ik mij af hoelang je dan bezig bent met een training. Op een ochtend alleen rug trainen dat is toch binnen een half uur gedaan? Er zijn een paar dingen die mij opvallen: 1 spiersoort per training lijkt mij echt te weinig en tijdverspilling. 2 wanneer je je rug traint dan train je automatisch je biceps mee. Biceps moeten namelijk behoorlijk hard werken tijdens de training van je rug. Dat betekent dat wanneer je de volgende dag biceps gaat trainen de biceps geen rust hebben gehad. Daar moet je dus wat aan doen. Wat je zou kunnen doen: Maandag Rug en triceps Dinsdag benen, schouders woensdag borst en biceps Donderdag rust Idem Volgens mij is deze beter voor je. En af en toe wat variatie met een wat andere trainingen is natuurlijk altijd goed! Succes!

Ja dit kan. Zolang je er maar voor zorgt dat er genoeg rust zit tussen het trainen van een bepaalde spiergroep. Maar... waarom twee keer op een dag? Uit je verhaal begrijp ik dat je op een gegeven moment geen zin meer hebt en dan stopt. Dan kan het goed zijn dat je je tweede training op een dag ook al snel laat vallen. Qua training is er niets mis mee, maar denk er over na waarom je het op deze manier wel gaat volhouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100