Wie kan me tips geven voor skateboarden?

Ik wil leren skateboarden. Ik kan al gewoon van heuvels afrijden enzo, maar voor trucjes ben ik eigenlijk te bang. Ik kan bijna een ollie, maar ik ben bang voor het landen. Mn board komt gewoon om hoog, en ik land met 1 voet, ik durf mijn andere er niet op te landen. Want ik ben bang dat als ik met 2 voetenland, dat mijn skateboard wegrolt, en ik val..
Hoe kan ik van die angst afkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.5K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij skateboarden is het vallen en opstaan iedereen valt en als je bescherming aan doet doet het minder pijn. Doe wel voorzichtig want skaten is nog steeds een gevaarlijke sport maar ja dus VALLEN EN OPSTAAN

Antwoorden (2)

Gewoon proberen zou ik zeggen. Als je gaat denken dat het verkeerd gaat gaat het meestal ook verkeerd. Zeg tegen jezelf: ik kan het. Blijf dit herhalen tot je durft. Dat is nou eenmaal het risico. Je gaat nooit trucks kunnen leren zonder te vallen. Van vallen word je sterk en hard. Dus na vallen komt opstaan!

Toegevoegd na 5 minuten:
Draag desnoods ook een mooie skatehelm en beschermers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik skate zelf ook en je moet gewoon bij jezelf denken niet denken gewoon gaan en je moet je goed concentreren hoe je de beweging maakt. Je moet ook veel geduld hebben want niemand kan in 5 minuten een kickflip doen;p. Bescherming omdoen is wel handig ben toevalig 2 weken geleden gevallen loop nu met krukken omdat ik van een muur sprongxD Suc6