wat is de beste buikspieroefening om een zwembandje weg te werken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Anders dan je misschien zou denken, helpt buikspieren trainen niet tegen vetophopingen rond de taille. Buikspieroefeningen verstevigen de buikspieren en zorgen er onder meer voor dat je je buik beter kunt inhouden (de spieren vormen als het ware een verstevigend korsetje), maar de oefeningen stimuleren de vetverbranding niet of nauwelijks. Ze zijn dan ook niet belangrijk in de strijd tegen de lovehandles in het bijzonder, maar werken wel op andere punten en verbeteren de algehele vorm van ons lichaam. Las je daarom in je je wekelijkse programma. Hoeveel keer per week en hoeveel repetities? Voer tenminste drie keer per week 15 minuten buikspieroefeningen uit. Je kunt beginnen met 10 minuten oefeningen op de grond. Iedereen kent de klassieke buikspieroefeningen wel. Houd ongeveer 15 repetities per set aan en las 1 minuut rust tussen de verschillende sets in. Voer de oefeningen met gecontroleerde bewegingen uit en let op de ademhaling. Sluit de reeks oefeningen af met 5 minuten twist met een stok (of de bezemsteel zonder bezem). Ga daartoe op de rand van een stoel zitten, leg de stok over je schouders en armen die je wijd uitgespreid ter hoogte van je schouders houdt en beweeg je romp vervolgens rustig van links naar rechts (maak ook hier geen bruuske bewegingen). Onthoud dat deze oefeningen de combinatie van aerobische activiteit en een verstandig voedingspatroon complementeren. Als je alleen de buikspieroefeningen uitvoert, zullen je buikspieren steviger worden, maar daar raak je je lovehandles niet mee kwijt.

Bronnen:
http://www.trendystyle.net/beauty/invorm/l...

Voor een smallere taille doe ik deze: Rechtop gaan staan en met je armen langs je lichaam, zo recht mogelijk houdendt, naar je kuiten reiken.

GEEN! Buikspieroefeningen hebben pas effect als er geen vet op de buik zit. Of liever gezegd, je ziet ze dan pas. Je kunt ze wel trainen en op die manier kan je buik IETSJE strakker worden maar een zwembandje kan je er niet mee wegtrainen! Het spijt me je te moeten teleurstellen.

een gezonde leefstijl 3keer perweek zumba, een jaar lang volhouden en je ziet het resultaat vanzelf wel.

Zoals eerder gezegd: Ga eerst eens lekker cardioën.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100