Waarom wordt een boxring een ring genoemd?

Terwijl hij vierkant is. Ben daar wel nieuwschierig naar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.1K

Het beste antwoord

Op de kermissen waar het vuistschermen werd beoefend gingen de toeschouwers in een ronde of kring staan zodat er een ring werd gevormd waarin de boksers elkaar konden bekampen, van hier komen ook de woorden boksring en ronden, ondanks het nu een boksvierkant is, blijft men ring en ronden zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het begon allemaal met gevechten waarbij men om de twee ging staan in een cirkel. Daarin werd er dan geknokt. En later werd er volgensmij daadwerkelijk ook een ring gemaakt op de grond waar ze dan in moesten knokken. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de paardensport gebruiken ze ook het woord "ring" voor piste of baan, terwijl die vrijwel altijd rechthoekig is, bij zowel dressuur als springen.