Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ren je meer im een tennis wedstrijd of in een basketbal wedstrijd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik denk dat het rennen niet veel utmaakt maarde conditie. Je hebt voor basketball een minder goede conditie nodig dan voor tennis omdat een tenniswedstrijd soms wel 5 uur kan duren en een basketballwedstrijd 4 x 10 minuten duurt. Dus voor basketball hoef je maar 40 minuten te kunnen vlammen en voor tennis veel langer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij tennis zijn er volgens mij wel veel meer rustmomenten. Ik heb zelf basketbal altijd veel vermoeiender gevonden dan tennis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kruidenvrouwtje ja maar dat hangt ook deels af van op welk niveau je tennist en basketballet en is basketball hoef je ook maar 10 minuten te spelen voor een rustmoment en voor tennis soms wel 20 minuten voordat je er een hebt.
Het hangt van wat zaken af. Basketbal is een teamsport, maar als jij het loopwerk aan je teamgenoten overlaat, ren je zelf niet zoveel.

Bij tennis, loop je meer, naarmate je tegenstander sterker is dan jij. Een goede tennisser laat zijn tegenstander alle hoeken van het veld zien. Maar tennissers staan in een wedstrijd ook heel veel stil.

Toch denk ik dat je in een basketbalwedstrijd uiteindelijk meer loopt. Ik heb getennist (dubbel), en kan me niet herinneren dat ik er zo enorm veel conditie voor nodig had. Voor basketbal wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik deed vorig jaar tennis en basketbal, met basketbal moet je veel meer rennen.(ben niet slecht in tennis stond 6,6 xd en speel 1e klasse basketbal)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe in een basketbalwedstrijd. Hier kun je meer actief zijn. In een tenniswedstrijd is het toch voornamelijk opzij bewegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tennis als je een goed tegenspeler(speelster) hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Tennis als je een goede tegentennisser hebt. Ik doe zelf aan tennis en ik ben behoorlijk kapot na de training!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding