als ik judo weer op pak moet ik dan weer opnieuw beginnen?

ik heb vroeger (15 jaar geleden tot 10 jaar geleden) aan judo gedaan. later (4-5 jaar geleden) nog een jaartje gedaan, maar mee opgehouden omdat ik mijn nagels niet kort wilde. nou wil ik in september 2012 weer beginnen, omdat mijn nagels dan toch kort moeten voor mijn werk.

moet ik dan 5-6 jaar na de laatste keer weer bij de witte band beginnen, of kan ik dan weer verdergaan bij de band waar ik gebleven was?

Toegevoegd na 33 seconden:
ik ga niet weer terug naar dezelfde dojo als vroeger... weer niet of dat nog uitmaakt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Het beste antwoord

Als je je boekje nog hebt waar instaat welke gordel je had behaald ondertekend door een van die trainers vroeger kan je gewoon met je zelfde band verder doen .
Als je je boekje niet meer hebt dan moet je met je nieuwe trainer overleggen en mag je 9/10 je oude gordel ook blijven dragen.