Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe onderhoud ik leren chaps? En wat zijn de voordelen van chaps?

Ik doe aan paardrijden, en heb net nieuwe rijlaarzen gekocht. Ik rijd nu mijn 3de jaar. Ik heb dikke kuiten (waar ik me aan erger!) en pas niet in rijlaarzen. De schoenmaat is oke, maar de kuitmaat... Ik heb de grootste kuitmaat geprobeerd en nog was het te klein!! Maar nu heb ik chaps, en ik ben er heel blij mee!! Ik heb leren gekregen, en ze zijn zo perfect! Ik heb gelijk schoenen bij gekocht om eronder aan te doen. Maar hoe onderhoud ik mijn leren schaps?? Want ik wil ze graag in goede staat houden. En wat zijn de voor en nadelen van chaps??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je kunt gewoon zadelzeep en ledervet gebruiken. voordeel is dat je schoenen/ jodphurs wat lekkerder lopen dan laarzen wanneer je niet op je paard zit. chaps worden/ zijn doorgaans wat soepeler. geen blaren op je hielen dus van nieuwe lederen laarzen. nadeel is dat je toch een paar laarzen nodig hebt indien je ook wedstrijden wilt rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige antwoord, maar ik heb er veel aan! Bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding