Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom draagt een van de dames in het Nederlandse volleybalteam een ander kleur shirt?

Ik zat gisteren op het sportjournaal te kijken naar de EK-volleybal wedstrijd Nederland-Bulgarije en het viel me op dat één van de dames van het Nederlandse team een ander kleur (blauw) shirt droeg dan de rest van het team.
Waarom is dat?
Kijk, bij voetbal heeft er ook één van de 11 een ander kleur shirt aan, maar dat is dan dus de keeper. Ik kan me bij Volleybal geen functie voorstellen waarbij er een afwijkende kleur nodig is.
Voor zover ik het kon zien, had geen van de dames van de tegenstander een afwijkende shirtkleur tov de rest van haar team.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is een 'Libero'. Een speler die -zonder onderbrekeing van de scheids- in mag vallen in de achterste rij van de verdediging. Deze wissel telt ook niet mee in de telling van het aantal wissels tijdens een wedstrijd.

Het contrastrerende shirt is om ter zorgen dat het duidelijk is wie deze libero functie heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de dame met het andere shirt is spelverdeelster
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De speelster in het andere shirt is de spelverdeelster, in een ander shirt is ze beter zichtbaar en sneller herkenbaar voor medespelers
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding