Hoe kun je het snelste je conditie verbeteren?

En dan bedoel ik als je dus helemaal geen zin in sport hebt, en er ook de tijd niet voor hebt. Hardlopen, is dat wat? Kan ik in de tuin mee beginnen......

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Het beste antwoord

Ik ben levenslang een anti sportmens geweest. Zelfs kijken naar sport vind ik al te vermoeiend!
Totdat ik kortgeleden werd aangestoken door het 'hardloopvirus'.
En...ik vind het helemaal geweldig!

Het enige dat je nodig hebt is een paar goede hardloopschoenen, de rest komt later wel.
Ik ren nu, na een maandlang 3 maal in de week trainen, 20 minuten achter elkaar zonder buiten adem te raken of ergens pijn te krijgen.
Mijn conditie knapt er met de dag van op.

Het grote voordeel van hardlopen: Je stapt de deur uit en je bent er! En een half uurtje later ben je weer thuis en is het klaar.
Ik kan het je van harte aanraden.

Hardlopen is wel heel erg aan het 'hypen' in Nederland.
Je zal merken dat, als je eenmaal aan het lopen bent, je uit alle hoeken en gaten hardlopers tevoorschijn ziet komen.
Maar ik snap wel waarom: Het is gezond, verslavend en goedkoop.

Ik raad je aan om naar onderstaande website te gaan, om een goed opbouwschema te krijgen en je eerste weddenschap aan te gaan. Dat maakt het extra leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Sporten en sporten... Maakt niet uit, je went aan alles, dus sporten en bouw zo je conditie op...

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt het niet kopen, je moet er voor zweten hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon wandelen, 1 uur per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 http://www.hiking-site.nl/themas/thema_2004-10-01.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist , een beetje de pas erin, zorgt mijn grote labrador wel voor. Daarvoor had ik slechte conditie en begon aardig uit te zetten, pff, nu spring ik de trappen op, 5 hoog bij mijn vriend terwijl er wel een lift is, en hier ook. Als bonus 20 kg eraf in no time, en het puffen is verleden tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Met flink "sporten" lever je even heel snel een hoge prestatie. Hierdoor heeft je lichaam even energie tekort en ga je eten. Ook gaat je lichaam heel zuinig met energie om. Wandelen is wat dat betreft veel evenwichtiger en je hebt tijd om ook nog na te denken. Zo train je ook je hersens. En val je nog af ook.
Tsja, dat zal lastig worden.. sporten is vaak toch een vereiste voor een goede conditie.. Op je werk met de trap bijv? Op de fiets boodschappen doen? Terwijl je op de bank ligt te zappen buikspieroefeningen doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hardlopen is zeker geschikt om je conditie te verbeteren. Ik zou het dan wel onder professionele begeleiding doen, zodat je goed geadviseerd kunt worden. Maarre....hardlopen is toch ook sport?
Touwtje springen verbeterd ook heel snel je conditie.
Succés!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je rookt? hiermee stoppen,zeker weten dat je conditie beter wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=Uwk6r8TJD2U
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je geen zin in sport? Hoe kom je daar nu bij? Er zijn een boel sporten waar je nog nooit bij hebt stilgestaan.

Veel mensen zeggen dat ze niet van sporten houden, maar bedoelen dat ze niet van sportschool-apparaten houden. Als dat zo is, denk dan eens aan fietsen (op een stalen ros, bedoel ik), paardrijden, roeien, zwemmen, zeilen, en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hardlopen is funest als je er niet de bouw voor hebt of een verkeerde techniek. De kans is groot dat je het na je eerste blessure helemaal voor gezien houdt.
Veel beter is brisk walking, wandelen in een tempo alsof je de trein moet halen en veel te laat bent weggegaan.
Conditioneel even goed als joggen, veel minder belastend voor gewrichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je een broertje dood hebt aan sporten is het handig om eerst je levensstijl onder de loep te nemen.

Denk bij voorbeeld aan goede voeding, weinig alcohol, niet roken, vaker de fiets, trapen lopen ipv de roltrap, wisselbaden,rollebollen, stress vermindering, en laat voor de rest je fantasie maar de vrije loop....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat nu over je mentaliteit.
Wil je nu sporten, of wil je niet sporten.

Ook gaat het over prioriteit. Waarom wil je je conditie verbeteren?
Als JIJ dit echt noodzakelijk vind, dat MOET je er tijd voor maken.

Je hebt er geen tijd voor, OMDAT je er geen zin in hebt. Je vindt het zonde van de tijd.
Maar moet het. Of kan je het nog uitstellen? Ik zeg uitstellen, want het gaat er kennelijk een keertje aankomen bij jouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha jaja niets ervoor willen doen maar wel resultaat....volgens mij blijft alleen dan veel aan seks doen over.....moet ook goed zijn voor je conditie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hardlopen in de tuin? Je kunt wel in de tuin touwtje springen, is zeer goed voor je conditie. En wat dacht je van de trap op en af lopen in je huis. Verder alles op de fiets doen. Of koop een paar skates en ga lekker skaten. Ben je lekker in de buitenlucht en ook nog bezig met je conditie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwemmen is ook een goede optie. Dan belast je je gewrichten ook niet.