Ik moet dinsdag voor gym 1 km z.s.m afleggen maar moet het in 5 min doen wil ik een 8 halen. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het trouwens over voorbereiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je een meisje bent? gezien de ruime 5 minuten.
Amadea
12 jaar geleden
Welke manier van voortbewegen mag of moet je daarbij gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te voet :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn belangrijkere dingen dan een 8 voor gym
Amadea
12 jaar geleden
@09090989: Maar een gezond lichaam is een stevige bodem voor een leerzaam leven. Dus is er niks mis mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een drogredenering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doorrennen tot je een astma-aanval krijgt en neerstort, toch? Zo hoort dat toch bij gym? Doe gewoon niet mee aan die waanzin. Je moet niks. Wandelen is ook een sport.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
offff.... goed aan de bruine bonen gaan, en wat uiensoep wegslurpen en als je aan de start staat en je mag... dan zet je de straalaandrijving aan. --ZOEF--
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EN? Heb je 't gered?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eucalypje,
haha (:

Antwoorden (13)

Ik heb 1 tip: loop/ren de hele tijd in hetzelfde tempo en stop niet dan wil je alleen maar vaker(?) stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed drinken van tevoren, water. Zorg dat je fit bent, ontbijt goed van tevoren en bouw energie op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blij op een hoge tempo niet stoppen gwn doorbijten. Haha zo doe ik dat altijd

Loop ze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst 50% inzetten en op het laatste twee minuten alles inzetten? :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg ook voor een goede warming-up, essentieel voor prestaties.
Bij wandelen doe je ongeveer 5/6 km per uur. Dus als je door zou lopen doe je er 10 minuten over. Je moet dus dubbel zo snel lopen als doorwandelen. (dat is even voor de maatstaaf) maar prettig als je over houd.

Misschien kan je het eens proberen op een traject van 1 km of samen met iemand met een fiets met fietscomputer erop... ben je meteen getraind en ga je het zeker halen.
Suc6!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sporten is gezond en houd je fit. Daar is niets mis mee. Maar je moet het wel opbouwen. Dus als je niet getraind bent, dan zou ik gewoon voor een zes gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt nog een aantal dagen. Ren iedere dag alvast 1 kilometer. Niet meer, want anders krijg je ook spierpijn. Als je weinig beweegt, zou ik zelfs vandaag en morgen maar 500 meter rennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het lopen is moet je z.s.m. Van school vertrekken en als het fietsend moet je em op versnelling 4 zettem dan ben ik er ook in een mum van tijd. En owja zorg voor een flesje water voor als je dorst krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet te veel eten van tevoren geen energiedrink nemen van te voren eet een twix als je klaar ben neem je een engergiedrink of aa tje doe je best en vroeg slapen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rustig ademhalen en niet te hard van start gaan probeer wel alles te geven en niet als je aankomt na bijv. 7 minuten en dat je zegt 'ja ik had eigenlijk wel harder gekund'ga een keer oefenen en kijk hoe lang je er op je eigen tempo over doet en probeer dat te combineren met die 5 minuten zodat het je uit eindelijk lukt en je precies weet hoe hard je moet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen met dat rustig ademhalen ben ik het niet helemààl volledig mee eens.
De waarheid is dat tijdens fysieke inspanning melkzuur wordt geproduceerd als een reactie van zuurstof met diverse brandstoffen waarvan glucose de voornaamste is.
Maar op de KORTE baan is dat een héél ander verhaal hoor! Hier komt het juist aan om voor de wedstrijd zoveelmogelijk zuurstof in te slaan en dat doe je door 5 minuten vooraf al diep in te ademen en diep uit te ademen zodat elke vezel van je lichaam is al volledig verzadigd is van zuurstof: zou je dat tijdens de wedstrijd doen dan ben je al te laat en kom je al halverwege in ademnood.

Nog een 2e truc is vlak voor de wedstrijd elkaar een stomp te geven (wel goed afspreken, niet tè hard maar ook weer niet tè zacht!) zodat het lichaam adrenaline en cortisol gaat aanmaken en direkt gevolgd door deze krachtsexplosie: gegarandeerd dat je nu zult winnen - bekijk dat "dolletje" maar van de echte profs vlak voor ze het veld opkomen!
Tsja, ons leven bestaat nu eenmaal uit foefjes en trucs - en anderen passen trucs toe om ons een loer te kunnen draaien. Suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit gaan lopen. Maar altijd blijven "snelwandelen".

Daarnaast je knieen hoog optillen. Het klinkt tegenstrijdig. Maar door te gaan sloffen en je knieen niet hoog op te tillen wordt je veel sneller moe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou Wazaa, we zijn inmiddels al even verder, Wat was je tijd op de 1 km? En heb je iets aan alle tips gehad? Groetjes