Wat voor verf gebruik ik voor het verven van mijn zeilboot?

Ik heb een 2e hands vaurien zeilboot gekocht en deze is van binnen gelakt en de buitenkant bestaat uit blauwe gekleurde banden. Deze wil ik opnieuw verven. Welke verf heb je daar voor nodig? En hoe schuur je zoiets alvorens t schilderen.
Dank je wel alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een aantal jaren terug veel info gekregen bij de ANWB ,afdeling watersport .er zijn testen geweest van diverse jacht lakken in de water kampioen ,die kan je denk ik op vragen .succes.

Het beste antwoord

De beste lak die er na 20 jaar nog steeds eropzit is acryl, dat heb ik met een naambordje uitgeprobeerd.
Met Yachtlak heb ik slechte resultaten.
Het beste is naar de autospuiter te gaan en een schilfer mee te nemen: daarvan maakt hij goede verf en krijg je ook 2 componenten doorzichtige afdeklak van acryl mee: dit blijft er bij auto's 30 jaar opzitten dus waarom op je boot dan niet?