Buikspieroefeningen en ademhaling, heeft er iemand tips?

Ik ben sinds kort begonnen met het doen van buikspieroefeningen zodat ik uiteindelijk wat beter in mijn vel kom te zitten, en nu is mijn vraag hoe ik het beste kan ademhalen tijdens deze oefeningen. Ik merk nl dat ik niet goed ademhaal en ik ook gauw buiten adem raak. (en niet alleen omdat ik geen conditie heb ;-) )

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uitademen op het moment dat je omhoog komt en inademen wanneer je naar beneden beweegt. Voor de buikspieren hoef je echt niet volledig overeind te komen, een klein stukje is genoeg. Zorg ook dat je niet aan je nek trekt, dit kan blessures veroorzaken. Wissel de oefeningen af. Heel goed voor de buikspieren is ook de voeten 10cm boven de grond te houden, met de benen gestrekt, en dan schaarbewegingen te maken. Ook heb je schuine buikspieren. Om die te trainen lig je op je zij en probeer je met je hand je enkel aan te tikken. Als laatste is kris-kros een goede oefening. Lig op je rug en maak een fietsbeweging, waarbij je om en om met je elleboog je knie aantikt. Met je rechterelleboog tik je de linkerknie aan. succes verzekerd (als je volhoudt)!

Uitademen zodra je kracht zet, dus naar boven komt bij situps, en dan inademen bij naar beneden gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100