Moet een houten zeilboot altijd na de winter dichttrekken?

Ik heb een houten vaurien gekocht met een geschilderde onderkant. Deze ligt op een trailer en als hij hetbwater weer ingaat moet hijmdan iedere zomer weer dichttrekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Het beste antwoord

Als je een houten boot langdurig uit het water haalt droogt hij uit en krimpt t hout iets waardoor lekkage kan ontstaan.
Dit verdwijnt als ie weer is ingewaterd.
Voor sommige oude boten kan het uit t water halen zelfs funest zijn omdat ze daarna niet goed herstellen.
Begin paar dagen voor hernieuwde te water lating met het natmaken van de binnenkant dmv natte doeken erin te leggen e.d.
Sla de boot zeker niet in een verwarmde ruimte op!