Wat is (officieel) de engste (dus meest adrenaline opwekkende) achtbaan van de wereld?

Graag naam en waar hij zich bevindt. Verdere details zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

De hoogste achtbaan ter wereld is de Kingda Ka in het pretpark Six Flags Great Adventure in de plaats Jackson, New Jersey in de Verenigde Staten.

De snelste achtbaan ter wereld is de Formula Rossa in Ferrari World Abu Dhabi, een groot (voornamelijk indoor) pretpark in de Verenigde Arabische Emiraten.

De langste achtbaan ter wereld is de Steel Dragon 2000 in het Japanse attractiepark Nagashima Spa Land.

Colossus is een stalen achtbaan in het Engelse pretpark Thorpe Park met 10 inversies.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is de steilste en wellicht ook de engste achtbaan ter wereld. De karretjes van de Takabisha storten zich naar beneden onder een hoek van maar liefst 121 graden. Liefhebbers van dit adrenalinemonster zullen wel naar het Japanse Fujiyoshida moeten afreizen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4484/Foto/photoalbum/detail/2622994/287710/0/De-engste-achtbaan-ter-wereld.dhtml