Waarom zijn discuswerpers vaak zo dik?

En het is vaak niet alleen spiermassa ... Vet / massa zit toch in de weg bij het versnellen / ronddraaien om de as van het lichaam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
9.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn niet dik maar rond om gespierd.

Het beste antwoord

Hoe kom je erbij dat discuswerpers dik zijn? Dat zijn ze niet. Ze zijn enorm gespierd. Dat hebben ze nodig omdat het hele lichaam meedoet met het werpen van de discus.
Van schouders, armen, romp, bil- en beenspieren naar voeten.
Evenals bij kogelstoten trouwens.
Vet zou inderdaad in de weg zitten. Daarom zorgen de goede werpers dat ze dat niet (of zo weinig mogelijk) hebben.

Kijk op internet maar eens naar foto's van discuswerpers en kogelstoters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vaak wegen discuswerpers meer dan 120 kg en zijn meer dan 1.90 cm lang. het zijn (af-)getrainde mensen met een snelle, korte explosieve kracht. in tegensteling tot duurlopers
gebruiken deze atleten gedurende een kort moment al hun kracht. daar zit het verschil.

Toegevoegd na 14 minuten:
duurlopers verbranden vet tijdens de training.
discuswerpers hebben de tijd niet hun vet te verbranden, daar is de sport te kortdurend voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft te maken met de sportvorm: en duurloper gaat voor lang en heftig in energieverbruik.
een discuswerper is kort en snel in zijn moment.
en verbranddus veel en veel minder.
meer massa betekent ook meer kracht. Denk aan een zwaar=gewicht boksen tegen een vedergewicht, dan is het ook duidelijk wie het meest kans heeft om te winnen.