Ik heb pijn aan mijn onderbenen vooraan,van iets onder de knie tot voet na het starten met loopschema,wat moet ik nu doen ivm schema en pijn?

12 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het bij je schenen??ik had namelijk apringscheen dat is een ontsteking van je scheen/schenen
doralien
12 jaar geleden
Wel ben net terug van de kine ,het is dus een onsteking van het scheenbeenvlies aan beide kanten. Wel rap...na slecjts 3 trainingen...nu verbod gekregen om nog te lopen, voltaren 2pillen per dag en 2keer per dag ijs leggen.Na een weekje zou ik ervanaf moeten zijn..hopelijk...kine stelt voor een loopproef te doen... Hoe ben jij ervanaf geraakt en wat heb je nadien gedaan?

Het beste antwoord

Hierbij een website met de verschillende klachten tgv hardlopen en wat je eraan kunt doen.
Omdat je net begonnen bent met hardlopen: heb je goede schoenen? Goede schoenen kun je laten aanmeten bij een hardloopwinkel - wordt je gefilmd terwijl je aan het hardlopen bent. En zorg dat je je voeten tijdens het hardlopen goed neerzet: afrollen van hiel naar teen (dus niet eerst je teen neerzetten).

Succes!
Ps loop je met evy? Mocht je denken who the f*** is evy..?! Even googlen - erg leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doralien
12 jaar geleden
bedankt voor de info, k zal eens naar de winkel gaan en bekijken op ik andere schoenen nodig heb. En ja met Evy gestart , maar k kan helaas de 3 minuten niet doen...ik vind voor een eerste les toch best stevig voor mensen zonder conditie niet ? Of lig het aan mij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hahaha, herkenbaar! Het is voor mij een jaar of 5 geleden dat ik gestart ben met hardlopen. Ondersteuning door Evy bestond nog niet. Ik liep dus met een stopwatch, waarbij de laatste 3 minuten op mn tandvlees. Echt verschrikkelijk! Mijn vriend zei: doorzetten, op een gegeven moment kom je over een dood punt heen en dan kun je gaat het makkelijker.
De eerste weken waren echt zwaar, hoewel 3 minuten al werd 3 minuten haalbaar. En daar was ineens -onverklaarbaar- een dag waarop ik de afstandjes ineens met gemak liep. Mijn conditie is sinds dat moment nooit meer naar het erbarmelijke niveau van daarvoor gegaan - al lopen ik maanden niet. Succes!
doralien
12 jaar geleden
oef dan heb ik dat toch niet alleen. alleen is het niet erg motiverend die eerste loodzware lessen van evi. Een vriend vann me raad me aan effen met evi te stoppen en 1 min wandelen1 min lopen endit5 keer te doen zodat ik al wat conditie krijg endan pas mt evy te starten. Hoe zie jij dat ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut een goed idee! Ik heb dat toen niet gedaan en ben blijven doorstumperen (wel zo nu en dan lesjes herhalen). Maar goed, believe me na een x aantal lessen/weken kom je over het dode punt waarna je nooit meer terugvalt naar je huidige niveau. Om teleurstellingen te voorkomen: het is niet zo dat het na het dode punt niet meer zwaar is...

Andere antwoorden (6)

door de ongebruikelijke beweging/intensievere beweging kan er iets zijn met je pezen(pezen lopen door een koker, door de beweging, kan dit geirriteerd raken/ontsteken)
zit de pijnlangs je scheenbeen? dan zou dit goed mogelijk kunnen zijn.
pijn is altijd een waarschuwing van het lichaam dat er iets niet klopt.
ik ga ervan uit dat je een gewone spierpijn wel zou herkennen. even naar de dokter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het best even gaan informeren bij een sportmasseur.

Het zou op een beginnende slijmbeursontsteking kunnen wijzen.
Iets dat militairen vroeger opliepen bij het lopen van marsen.
Als dit doorzet, kan het chronisch worden en kan het hardlopen over zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zouden heel goed shinsplints kunnen zijn en dan duurt het wel even voordat je weer mag hardlopen.

Ga naar de arts of beter een sportfysiotherapeut.

En voor wat je moet doen ivm het schema, dat lijkt me duidelijk: het schema even het schema laten en eerst zorgen dat je van de pijn afkomt. Dat schema ligt er volgende maand ook nog wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig een stukje heuvel af gelopen?
Daar kan je erge scheen spierpijn van krijgen. Eén keer gehad, was er bijna mee naar de huisarts gegaan, maar was snel weer over.

Anders ff wat meer vertellen over de pijn.
hoe lang al?
hoe erg?
erger bij belasting?

ps. ik ben fan van Spiroflor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe lang je al met hardlopen bezig bent? Naast alle goede adviezen hierboven zou het zo kunnen zijn dat hardlopen gewoon niet "jouw ding"is . Er wordt m.i. veel te gemakkelijk van uit gegaan dat hardlopen voor iedereen geschikt is. Veel mensen zijn echter beter af met een andere bewegingsvorm (fietsen, zwemmen, volleybal, etc.) dan hardlopen.
Wanneer die zich toch forceren om te gaan hardlopen, hobbelen ze van blessure naar blessure.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je beenvliesontsteking (shin-splints). Shin splints is eigenlijk een verzamelnaam voor verschillende blessures veroorzaakt door overbelasting die zich over het algemeen in het onderste tweederde gedeelte van het vooronderbeen bevinden. Het is een typisch loopletsel. De pijn wordt veroorzaakt door irritatie van het beenvlies op de plaats waar de spieren zich hechten aan het bot.

Indien u een zeurende pijn voelt tijdens of direct na het lopen, moet u stoppen. Doorgaan leidt van kwaad tot erger. Masseer het pijnlijke gebied enkele keren per dag gedurende een vijftal minuten met een ijsklontje. Of leg een ijspack op de pijnlijke plek (2 à 3 keer per dag gedurende 15 à 20 minuten).

In het beginstadium zullen de klachten misschien verdwijnen als u enkele dagen of weken niet meer gaat lopen. Verander daarna van schoenen en probeer of de klachten daardoor verbeteren. Wanneer de klachten niet spontaan overgaan en/of wanneer ze u hinderen bij stappen of lopen, raadpleegt u het best een arts.