Hoe moet je waterskien?

Ik ga dit jaar op vakantie naar de Adriatische zee, nu neem ik ook voor het eerst waterskies mee voor de kinderen maar hoe moet je waterskien?

Toegevoegd na 22 seconden:
De kinderen zijn 13 en 15 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.8K

Antwoorden (2)

Waterskien doe je door in het water te gaan zitten, met de skies voor je uit en het touw tussen je skies. Als de boot vaart moet je voor ongeveer 5 seconden blijven zitten en daarna langzaam omhoog proberen te komen.
Als je dit goed onder de knie hebt, kan je bochten proberen te maken en zelfs over de hekgolven heen gaan. (Hekgolven zijn de golven die een boot maakt als ze door het water vaart, hoe sneller ze vaart hoe groter de hekgolven.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaand antwoord is gewoon goed, maar er zijn een aantal dingen die veel belangrijker zijn.
Zorg altijd voor een persoon aan boord die alleen de skier in de gaten hou, en gelijk kan waarschuwen als er wat fout gaat.
Er is ook een speciale manier van communiceren tussen die persoon en de skier. (dit gebeurt met gebaren)
Misschien al handig om deze gebaren te oefenen VOOR je op vakantie ga.
De persoon die vaar moet echt al zijn/haar aandacht bij het varen houden, want helaas er gebeuren ook nog ongelukken die voorkomen hadden kunnen worden.
Let ook goed op alle waterscooters en jetski's in de buurt, want ook deze maken hele onverwachte veranderingen van richting.
Iedereen gaat heel erg in z'n eigen spel op, maar vergeet je omgeving niet.
Je kan het in de toekomst uitbouwen met torentje bouwen en blote voeten skien (soms pijnlijk hoor)
Hele fijne vakantie.

Toegevoegd na 9 minuten:
Kijk ook even op de volgende site, er staan echt heel veel waardevolle dingen in.

Toegevoegd na 10 minuten:
Bij stijlen en technieken.