door gaan met spierpijn?

Ik doe sinds ong een week oefeningen om leniger te worden. Alleen de volgende dag heb ik meestal spierpijn, maar dan wil ik wel verder. moet ik dan gewoon doorgaan terwijl ik spierpijn heb? of is dat slecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Dat is erg slecht om door te gaan, je beschadigt je spieren er mee!
wil je er wel mee door gaan doe het dan rustig aan!
En bouw de oefeningen langzaam op,dan wordt je niet heel snel lenig maar dat is beter dan je spieren beschadigen (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle vormen van trainingen moet je slim aanpakken.
Als je altijd keihard traint en hetzelfde doet wordt je uiteindelijk niet beter. Trainen moet uitgebalanceerd zijn. Je lichaam heeft ook rust nodig.
Je kan, als je toch iedere dag wilt trainen, de trainingen afwisselen door 1 dag intensief te trainen en de dag erna de oefeningen rustig aan, minder vaak en minder ver te doen.
Dat je spierpijn krijgt is alleen maar goed want daarmee heeft de training resultaat. Je moet echter ook rust nemen en dat kan ook door rustig aan te trainen waardoor de afvalstoffen wel uit je spieren verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook zo'n probleem van mijn rug, als ik door blijf gaan met heel zwaar werk, heb ik pijn in mijn onderrug. De Fysio vertelde dat ik niks kapot kon maken door die pijn, maar dat ik (als ik echt veel last krijg) het beste de volgende dag als het weer wat minder is (De volgende dag is het meestal het ergst, want dit is een reactie van de spieren) maar als het wat minder is kan ik het beste doorgaan.

Mijn tip: Bouw het op, elke keer wat meet oefeningen want dan raken je spieren er aan gewent. Maar je moet het natuurlijk niet overdrijven!

Succes ermee,

Toegevoegd na 51 seconden:
meer*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is handig om na het sporten cooling-down oefeningen uit te oefenen om de kans op spierpijn de volgende dag te verminderen. Als je spierpijn hebt, zou ik die dag wel even rustig aan doen