wat kost het per jaar om een bootje 5,5mtr in Leiden te leggen?

We wonen in Leiden en willen een kajuitbootje(5,5 mtr) in de binnenstad of singels leggen. het schijnt alleen moeilijk om duidelijk te vinden wat de kosten van een vaste ligplaats zijn in 2011 en welke kosten er verder bij komen kijken.
Het is een bootje voor recreatief gebruik.
Hopelijk heeft hier iemand een antwoord op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
4.3K

Het beste antwoord

Als u een vaste ligplaats voor uw boot wilt krijgen in Leiden, dan heeft u een vergunning nodig. U dient zich dan eerst op de wachtlijst te laten plaatsen.

Voor het laten registeren op de wachtlijst worden geen kosten in rekening gebracht.
De legeskosten voor het verkijgen van een vergunning
bedragen € 23,05.
U bent tevens binnenhavengelden verschuldigd.

In de Verordening Binnenhavengeld 2009 is vervolgens omschreven hoeveel liggeld u nog moet betalen;

voor pleziervaartuigen, waarvoor door het college van burgemeester en wethouders een vaste ligplaats is toegestaan, per kalenderjaar of gedeelte daarvan per m2 oppervlakte € 14,06
met een minimum van € 70,25
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank u dat is een duidelijk en helder antwoord