Chocolmelvlek op Adidas vest, weg te halen?

Hallo, ik heb een adidas originals trainingsvest (Zwart met witte strepen) waar ik enorm zuinig op ben. Ik had vorige week een pakje chocomel opengemaakt maar er spatte een paar druppeltjes, maar had niet door dat het op mijn vest kwam. Het is dus (1 druppeltje) op precies een van die witte strepen gekomen. Het is een lichte vlek, maar is dit nog weg te halen? Want ik ben er echt heel erg zuinig op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Antwoorden (8)

Begin eens met het vest te wassen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige wat eventueel nog zou kunnen helpen is een piepklein (en dan bedoel ik ook echt piepklein) druppeltje chloor of speciale vlekkentovenaar voor chocoladevlekken, geel flesje van Beckmann, verkrijgbaar bij Kruidvat in het schap met wasmiddelen. Breng dit met voorzichtig deppende bewegingen aan op de vlek, laat even inwerken en was op de gebruikelijke manier. Hopelijk is de vlek dan verdwenen. Uiterste voorzichtigheid is wel geboden, want met name de chloor kan lelijk uitbijten in je zwarte vest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op 30 gr in de wasmachine, dan is het er wel uit met wasmiddel. Als je het over de hand wil doen, gaat het met biotex eruit. (niet doen als hij van wol of zijde is) .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was je mooie vest maar op 30 graden in de wasmachine.(zonder ander wasgoed erbij voor de zekerheid)
Doe er een doekje van Colour Catcher bij om het doorlopen van de kleuren te voorkomen.
Colour Catcher kun je kopen bij o.a. DA. Maar bij de Action veel goedkoper. Super !!! Eventueel kun je bij het gewone wasmiddel een schepje Extra Oxi Booster (ook bij Action) bij doen. Gegarandeerd dat jouw Adidas trainingsvest er weer als nieuw uit zal zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shout (verkrijgbaar bij supermarkt) op de vlek spuiten en daarna gewoon wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als alle voorgaande tips niet werken dan kun je het met gewone handzeep proberen. Ik haal echt alle vlekken daar mee uit. De vlek natmaken en je handen wassen met handzeep en dat ontstane sop op de vlek wrijven. Leg het op het aanrecht en elke keer als je er weer langs komt nat maken en wrijven. Totdat het er uit is, werkt altijd. Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bakje met goed wasmiddel insoppen en goed schrobben en het een paar dagen in laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vlek bespuiten met Vanish (roze fles) en dan wassen in de wasmachine.