Heb je een vergunning nodig om te vissen?

Zoja: Is er een site waar je kan zien of je bij die plaats een vergunning nodig hebt om te vissen?
En waar kan je een goedkope vishengel kopen?
Ik weet al Marktplaats, maar weten jullie er meer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.4K

Het beste antwoord

Om te vissen op de meeste wateren in Nederland heb je een VISpas nodig, lees hier meer over: http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/

Toegevoegd na 21 minuten:
Let ook wel dat sommige wateren van een hengelsportvereniging zijn. Daarin mag je vissen als je - naast je VISpas - ook aangesloten bent bij een hengelsportvereniging. Je kunt meestal ook wel een dagvergunning kopen.

Voor je 2e vraag moet je eigenlijk wat meer info geven. Waarop wil je vissen? Wat voor aas? Wil je met een dobber of blinker? Aangezien je begint met vissen (correct me if i'm wrong), kun je een vaste hengel van een meter of 5 nemen waarmee je op witvis kunt vissen (voorn/brasem etc.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de informatie!!

Andere antwoorden (3)

Hangt er vanaf wat de eigenaar van de vijver wilt. Vijvers van een sportclub of zo moet je sowieso lidgeld betalen en een vergunning hebben, er zijn ook mensen die hun vijver door iedereen laten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt om te mogen vissen altijd een vergunning nodig en op welke plaatsen je mag vissen kun je het beste aan een hengelsport vereniging vragen of je gemeente.
Ik denk dat er op deze site's ook meer informatie staat waar je met welke vergunning mag vissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tot nu toe heeft iedereen het of fout of heel kort door de bocht geschreven...
je hebt zoiezo geen vergunneing nodig als je jonger dan 15 bent. (zie hoofdstuk 5 sectie 7)
ook hoef je geen vergunning op het moment dat het een afgesloten water betreft waar vissen niet in andere wateren terecht kunnen komen (zie hoofdstuk 5 sectie 9)

echter voor alle details moet je heel hoofdstuk 5 even doorlezen! wat een stuk minder werk is als het lijkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder de 14 mag je wel vissen zonder vergunning, maar alleen met een begeleider die in het bezit is van een VISpas of jezelf een jeugdvergunning hebt voor wateren in de buurt. Vanaf 14 jaar heb je een (kleine)VISpas nodig. Ik weet dan ook niet waar je die 15 jaar vandaan haalt; vanaf 14 jaar heb je een visdocument nodig. Jammer dat je aan het begin van je antwoord iedereen afkraakt op het geven van foute antwoorden; je vertelt het zelf verkeerd en niet volledig. Misschien gaat deze jongen van misschien wel 12 na het lezen alleen vissen en krijgt hij een boete omdat er geen begeleider met een VISpas meegaat, dat vertel je er niet bij. Evenals een verkeerde leeftijd noemen.