Ik wil een simpel bootje huren om een paar uurtjes te varen. Liefst omgeving overijssel friesland. Ik heb geen vaarbewijs.

Wat is een leuke plek om een bootje te huren. Mag wel een beetje toeristisch zijn. Geen Giethoorn, want dat ken ik al.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Antwoorden (4)

Rond het Sneekermeer is het leuk, vooral in de Sneekweek of als er wordt geskutsjesield (als je dat zo schrijft). Maar bestudeer dan maar wel eerst de vaarregels, voordat er ongelukken gebeuren!
Amadea
12 jaar geleden
Dan kun je in echtenerbrug een bootje huren!
Zie bron!
Ik heb geen vaarbewijs maar heb daar eens een jacht gehuurd om vakantie mee te vieren.
Je kunt er ook een bootje huren voor een dag of dagdeel!

Zonder vaarbewijs mag je varen met boten die korter zijn dan 15 meter en niet sneller kunnen dan 25 km/h

Echtenerbrug ligt in de buurt van Lemmer (friesland) en je kunt ook naar overijssel varen.

Bekijk de website en geniet van de watersport!

sloepen en vletten zijn de kleinste vaartuigen en het makkelijkst te varen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is de weeribben een leuk idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belt Schutsloot ligt aan de Kleine Belterweide en is een erg mooi gebied met veel vaarmogelijkheden en minder toeristisch , wanneer het ervan komt....... veel plezier!