Waarvoor dient een zwemstok ?

Zag gekleurde staven te koop staan als "zwemstok", maar wat is het nut ervan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die schuimrubber dingen? Of echt een stok?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb er nog even een afbeelding bijgezet voor de duidelijkheid

Het beste antwoord

Als het van die plastic gekleurde stokjes zijn met witte uiteinden: deze zijn om op te duiken. Ze vallen goed op en zinken naar de bodem, dus goed te gebruiken daarvoor.
Er zijn ook van die schuimrubberen dingen, die zijn om gewoon lekker op te hangen in het water (deze blijven juist wel drijven :). En ze worden ook wel gebruikt bij bv aquarobic e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb er later nog even een afbeelding bijgezet. NB Nav je antwoord: zoekend naar aquarobic-afbeeldingen zag ik inderdaad mensen met die stokken in de weer.

Andere antwoorden (3)

Ha, die Compris;

De naam is misleidend, want dit is geen serieus hulpmiddel bij zwemles. Zie het maar als een stuk waterspeelgoed, zoals een opblaasbare autoband of een strandbal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hulp bij het leren zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die worden vnl. gebruikt om elkaar mee te meppen in 't zwembad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar dat is niet helemaal waar ze voor bedoeld zijn. :P
Kimath
12 jaar geleden
Of heel hard op het water slaan om lawaai te maken.