Een wedstrijd bij de profs duurt al snel een uur of 7. Bij de amateurs toch ook een uur of 6. Als je hier nog reistijd bij op telt, ben je dus een hele dag onder de pannen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Het ligt eraan welke vorm je speelt.

Op internationaal topniveau worden er 3 vormen gespeeld; 20 overs, 50 overs, en testwedstrijden. Bij de eerste varianten krijgen de beide partijen een innings van respectievelijk 20 en 50 overs. De 20 overs variant duurt maximaal een uur of 3 á 4, de 50 overs variant duurt hooguit een uur of 8. Dit kan sneller gaan als een van de ploegen snel al zijn batsmen verliest, zeker als dit de eerst battende partij is.

Bij testwedstrijden worden er 5 dagen uitgetrokken waarin de beide partijen elk 2 innings mogen spelen. Het streven is dagelijks 90 overs te spelen als de weersomstandigheden het toelaten. Deze wedstrijden eindigen zodra er een resultaat is gehaald (ploeg A heeft meer runs gescoord, ploeg B is door de beide slagbeurten heen). Als er na 5 dagen echter geen winnaar is, eindigt de wedstrijd zonder winnaar. Ook hier geld dat het bepalen van een winnaar soms sneller kan gaan, de recente wedstrijd tussen West Indië en India was bijvoorbeeld in iets minder dan 4 dagen beslist.

First Class cricket, zoals de graafschappen-competitie in Engeland, of de ICC Interconinental Cup waar Nederland van de week voor tegen Schotland speelde, hebben dezelfde opbouw als testwedstrijden, maar over maximaal 4 dagen in plaats van 5.

In Nederland wordt er meestal gespeeld over 40 overs. Hierbij is de verwachte duur van de partij een uur of 6.