Ik heb een klein vetlaagje over mijn buik deze wil ik graag kwijt nu ga ik 3 à 4 keer pet week hard lopen soms buikspieroefeningen doen etc

En gezond eten. Mag ik dan vrijdag en zaterdag avond een glaasje Cola en een bakje nootjes pakken??

Als je verder nog tips hebt over dit geval ik ben 14 jaar dus tips zijn van harte welkom!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Als je wil afvallen, moet je er voor zorgen dat je meer verbrandt, dan dat je inneemt. Door te gaan sporten verbrand je extra energie. Gezond eten is ook prima. Af en toe een cola en wat nootjes is dan ok. Leven als een monnik is immers ook niet vol te houden.

Waar je nog op kan letten is dat je in de juiste hartslagzone gaat trainen. Je kan dan gericht gaan vet verbranden. vraag je gymleraar anders, of hij een trainingsschema voor je in elkaar wil draaien en wellicht kan je nog een hartslagmeter aanschaffen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Een glas cola in het weekend is geen probleem. Als je het er maar weer afloopt.
Verder helpen buikspieroefeningen niet voor een vetlaagje maar alleen voor spieren waardoor de spieren groter worden maar het vet er blijft zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor , het weekend mag best leuk zijn.
Verder gewoon eten, geen brood ofzo laten staan, en bent waarschijnlijk nog aan het groeien, dus je lijf verandert nog. Je wordt langer, dus zelfs als je geen kilo verliest, word je toch smaller
anneliez
12 jaar geleden
Tuurlijk mag dat. Als je dat helemaal verbied voor jezelf, word het moeilijk om vol te houden. Beperk het tot 1-2 keer in de week, dan geniet je er extra van.

Conditietraining is hartstikke goed. Ga in elk geval geen krachttraining doen, dit is op jouw leeftijd niet goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je bent nog wel in de puberteit, dus goede voeding is belangrijk. Een wasbordje is leuk, maar ga er niet te veel op focussen. Het is best lastig om dat laatste laagje vet weg te krijgen.
Maar door het hardlopen en wat spieroefeningen ga je wel een effect zien dat je wat strakker in je vel zit.