Wat kan ik het beste drinken na het sporten?

Wat kan ik het aler besten drinken na het sporten en nog meer wat kan ik goed doen

Weet jij het antwoord?

/2500

energy drink blikje of AA drink of aquarius

Gewoon water drinken.

Wat je kan drinken : vitaminedrank En wat je moet doen na het sporten : een calm down Veel sportplezier

Sportdrankjes na het sporten Na het sporten (zeker na intensief sporten waarbij de glycogeenvoorraden -energievoorraden- in de spieren zijn uitgeput) is het van uitermate groot belang om koolhydraten/suikers in te nemen. De optimale tijd om deze uitgeputte voorraden weer aan te vullen is binnen 2 uur. Het innemen van hypertone sportdrankjes kan hierbij van grote waarde zijn, omdat hierin veel complexe en minder-complexe koolhydraten zitten, die het lichaam op dat moment hard nodig heeft. Ook het eten van brood en/of pasta na de training is een goede vervanging, maar vloeibare koolhydraten worden sneller opgenomen. Het gebruik van een supplement is ook aan te raden, omdat deze supplementen speciaal gemaakt zijn voor een snelle opname van waardevolle koolhydraten. (die in zulke supplementen gebruikt worden). Om het verhaal een ondersteuning uit de praktijk mee te geven: de eerste drankjes van de AA (een hypertone drankje) heten niet voor niets After Activity drinks. Hypertone sportdrankjes moeten alleen na de activiteit genomen worden, anders gaan ze alleen maar in de weg zitten. Voorbeelden Hypotone drankjes: water, sportwater Isotone drankjes: AA isotone, Aquarius, Extran dorstlesser, Isostar Hypertone drankjes: Carbo Power, ACE multivitaminedrank, Whey Amino Drink, Fatburner drink, Red Force, Extran Energy, AA high energy, AA multi-nine, Dextro Ener

Bronnen:
http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet.nl/inf...

Over welke sport gaat het ? Ik ga 5 keer per week naar de sportschool, dit doe ik al jaren. Voor het sporten drink ik "Whey Protein" wat bestaat uit eiwitten en een goede hulp is voor het repareren van je spieren en ook nog eens hartstikke gezond voor je is.

Iig geen AA of andere sportdrank. Daar zitten veel te veel suikers in.. Je wilt wel resultaat over houden. Gewoon water met een heel klein snufje zout. En dagelijks een bakje zuivel.. Dit is mij aanbevolen op de sportschool.

Afhankelijk van welke sport je beoefent. Na het darten of biljarten pak je mischien een biertje. Als je intensief gesport hebt is het in eerste instantie belangrijk dat je spieren niet te snel afkoelen, dus ga nog wat rek en strek oefeningen doen. Drinken is ook afhankelijk van hoe jij je voelt en wat jouw maag kan verdragen, maar om alleen vochtverlies aan te vullen drink je het best gewoon water. Moet je calorieën aanvullen, dan is een sportdrankje aan te raden.

thee met honing werkt bij mij goed. Dat drink ik na duursporten.. als je krachttraining doet als sport, zou ik een whey proteine shake nemen, dit vult je eiwitten weer aan zodat niet je eiwitten uit je spieren verbrand worden voor de nodige energie maar juist opgebouwd worden. :D

water dat is de beste dorstlesser!

Water is het beste want daar zitten vitamine in, je krijgt energie en er zit geen vet in.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100