Ik zit nu 2 jaar op géén sport. Ik merk dat ik voorheen te perfectionistisch was met mijn keuze voor een sport.. (ook onzekerheid) Weet iemand iets?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ben trouwens 15 jaar en wil niet echt de allerslechtste van mijn team zijn, waarbij iedereen denkt: Oneee, dan verpest hij onze inspanning weer. Bijvoorbeeld bij voetbal dat je dan alle balllen mist ofzo....

Toegevoegd na 9 minuten:
En ben een jongen

Toegevoegd na 13 minuten:
Dankje voor de reacties, ik ben een jongen van 15 jaar en zie er redelijk gezond uit voor mijn gevoel. Totaal niet te dik, heb best een goede conditie, maar ben een beetje onzeker met sporten en mentaal ben ik niet zo sterk..

Ik twijfel dus nu al 2 jaar over mijn nieuwe sport, vorig jaar zat ik op een school en daar liep het ook al niet zo lekker.. Had geen motivatie meer. Maar nu heb ik een niveautje lager gepakt en cijfers zijn top. Maar die sport laat maar op zich wachten.. :p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Dat is moeilijk.
Waar gaat je voorkeur naar uit? Wil je sporten in een teamverband, samen met anderen doelen bereiken of sport je juist liever alleen.

We kunnen hier met zijn allen wel alle sporten opnoemen die wij leuk vinden en die jij daarom ook wel leuk moet vinden, maar zonder extra informatie is het moeilijk.

Wat zijn je doelen bij het sporten? Wil je gezelligheid, kies dan een teamsport. Wil je puur prestatie? Wil je afvallen, wil je alleen maar bezig zijn.

Voor elk doel dat je hebt is wel een sport te bedenken.

Wat je ook kiest: Begin niet direct te fanatiek, je geeft aan dat je nu 2 jaar niet gesport hebt, dus rustig opbouwen.

Begin anders voor jezelf vast met het weer opbouwen van je conditie, dat kun je makkelijk doen met hardlopen, fietsen of zwemmen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

voetbal?
Tennis?
Hockey?
Atletiek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga lekker dansen, als je perfectionistisch danst dans je mooi, en ondertussen beweeg je lekker ben je sociaal bezig etc..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken je karakter niet echt, maar ik denk misschien badminton of ping pong ofzo?
doe gewoon wat je graag doet. daar doe je niets verkeerd mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
persoonlijk ben ik niet sterk en heb ook een goeie conditie ga basketballen dat doe ik ook
of ga dansen streetdance is gaaf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou op schaken gaan dat is een denksport dat doe ik trouwen ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MMA is wel iets kan je de mensen die dan zegge hij verpest het ook meteen tijdens trainingen meteen aanpakke :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hockey! Hier heb je conditie voor nodig en je kan in een lager team beginnen zodat je niet de slechtste bent en als je beter wordt kan je gewoon naar een hoger team. ik vind het een super sport!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je een beetje onzeker bent en omdat je niet de slechtste wil zijn, raad ik een individuele sport aan, zoals bv. tennis of boksen. Atletiek gaat natuurlijk ook (je zei dat je een redelijk goede conditie had).