Goedemiddag, heb me kruisbanden gescheurd, hoe lang duurt zo grapje?!!

Kruisbanden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
7.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft de huisarts dat niet verteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roland, vaak geven huisartsen summier informatie, of helemaal geen. Zelfs als je vragen stelt, zou je nog "vage" antwoorden kunnen krijgen die enkel meer vragen oproepen. Helaas is het zo met onze gezondheidszorg gesteld. Ik spreek uit (een hele berg) eigen ervaring....

Antwoorden (3)

Dat is geheel afhankelijk van hoe het is gescheurd, en of je een operatie nodig hebt ja dan nee. Sommigen moeten in het gips, of in een brace, daarna wordt nog gekeken of een operatie noodzakelijk is. Er is dus geen concreet antwoord te geven op je vraag, maar ik kan je vast vertellen, dat je er ruim tijd voor uit kunt trekken, wil je weer volledig herstellen. Geeft het voldoende tijd. Wil je graag snel herstellen? Dat kan ook hoor, maar dan heb je de rest van je leven een zwakke plek, en is de kans op herhaling groot. Tevens zou je daardoor misschien bepaalde sporten niet meer kunnen beoefenen.

Hier http://www.viasana.nl/gewricht--behandeling/knie/gescheurde-kruisband.aspx vind je een erg uitgebreide site, die alle mogelijkheden bespreekt. Je bent in ieder geval de komende maanden wel zoet....iemand die ik ken heeft het anderhalf jaar geleden gehad, en kan zijn knie nog steeds niet 100% gebruiken. De revalidatie duurt het langst.

Het kan ook geen kwaad, je arts de hemd van het lijf te vragen, aangezien artsen nogal eens verzuimen in het geven van belangrijke informatie, of mensen zelfs verkeerd inlichten. Veel beterschap en succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Revalidatie van de voorste knieband duurt 6 - 12 maanden.
Heb je een zittend beroep dan kun je na de operatie 2 tot 4 weken weer aan het werk. Een sporten waar contact gemaakt wordt met de tegenstander(s) kun je ongeveer na 6 tot 8 maanden hervatten mits de revalidatie naar wens verloopt.
Achterste kniebandscheur komt niet vaak voor maar heeft hetzelfde herstel duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(prof)voetballers doen er 6 tot 18 maanden over om weer volledig te herstellen. Houd dus maar rekening met een lange revalidatie