Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen kajakken en kanoën?

Als er een verschil is wat is dat dan? Tussen kajakken en kanoën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kano
In een kano kun je geknield varen en peddel je met een peddel met één blad. Een kano is vaak van boven open, vandaar dat deze ook wel open kano wordt genoemd.

Kajak
In een kajak zit je op je zitvlak en peddel je met een peddel met twee bladen, ook is de kajak door een dek van boven vrijwel geheel gesloten.

Toch wordt tegenwoordig vaak de kajak gebruikt om te kanoën, terwijl toch de term kano het meest gebruikt wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor het antwoord

Andere antwoorden (3)

Kijk maar eens op wikipedia. Een kano is een open boot, een kajak een kleinere variant, die gesloten is, en waar je je benen insteekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een kano huur dan is dit geen open boot, maar ook waar ik mijn benen moet insteken net als een kajak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is dat dus een kajak die foutief kano genoemd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja daar kom ik dus nu ook achter haha..
Een kajak is een soort kano, maar dan met een zeiltje dat je om je middel vast knoopt. Zo kun een complete draai onder water maken, omdat de kajak op die manier waterdicht is, maar doe dat nooit alleen,als je het niet onder de knie hebt.
De kans is dan groot dat je dan onder water blijft en aangezien wij mensen geen kieuwen hebben.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kajak is wel een kano, maar een kano is geen kajak, zoals een kano wel een boot is, maar een boot geen kano. Kano- en kajakvaarders hebben dan ook veel met elkaar gemeen, zoals bijvoorbeeld de disciplines Toervaren en Wildwatervaren. Er zijn echter ook de nodige verschillen, met als gevolg dat kano-instructie anders is dan kajak-instructie, net zoals autorijles ook anders is dan motorrijles.

Kano In een kano kun je geknield varen en peddel je met een peddel met één blad. Een kano is vaak van boven open, vandaar dat deze ook wel open kano wordt genoemd.

Kajak In een kajak zit je op je zitvlak en peddel je met een peddel met twee bladen, ook is de kajak door een dek van boven vrijwel geheel gesloten.

Toch wordt tegenwoordig vaak de kajak gebruikt om te kanoën, terwijl toch de term kano het meest gebruikt wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding