Is een amateur voetbalveld kleiner dan een professioneel voetbalveld?

Dit lijkt altijd wel zo vanaf de tribune.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
22.1K

Antwoorden (10)

Nee. Het ligt aan jou.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarschijnlijk wel. sowieso is het zo dat de afmetingen van een voetbalveld verschillen. er zijn richtlijnen opgesteld. hierin staat wat de afmetingen kunnen/mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een amateurveld is doorgaans 2,3 meter minder lang
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt ervan af, voor kleine kinderen is het kleiner, maar bij volwassenen is het meestal net iets kleiner dan een officieel voetbal veld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een normaal (de gebruikelijke maat op (inter)nationaal niveau) voetbalveld heeft als afmeting: 108-120 meter bij 64-75 meter. De middencirkel heeft dan een straal van 9,15 meter. Een doel is 7,32 meter breed, 2,44 meter hoog en de penaltystip bevindt zich op 11 meter voor de doellijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voetbalvelden moeten tussen bepaalde lengten en breedten zijn, maar kunnen wel verschillen. Het is meestal wel zo dat amateurvoetbalvelden kleiner zijn dan in professionele stadions.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn gewoon richtlijnen voor de afmetingen van een voetbalveld. Er si een bepaalde marge voor de langete en de breedte. Over het algemeen verschild dit dus niet.