Wat is écht leuk om te doen als je verveeld bent wat ook gratis of heel goedkoop is?

Bijvoorbeeld de afwas doen, kun je doen als je je verveeld maar is nou niet echt bepaald leuk. Wat is nou wel écht leuk voor als je je een keer verveeld?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als ik me écht verveel, komt het meestal vooral omdat ik gewoon nergens zin in heb. Nooit een tekort aan ideeën, maar vaak is het een gebrek aan motivatie en kom je gewoon niet overeind. Denk eens aan de dingen die je eigenlijk al heel lang hebt willen doen, maar er in alle drukte nooit aan toe komt... Zoals die grote lente-schoonmaak.. Zoals het verplaatsen en herinrichten van de meubels in je huis... Zoals het schoonmaken van dat mooie servies in de kast... Zoals het weggooien van al die rotzooi op zolder... Een verveel-moment is niets anders dan overtollige tijd waar je nu juist eigenlijk op zat te wachten. =)

Ga een hobby beginnen. Postzegels verzamelen die je gratis krijgt toegestuurd via de post of winkelwagenmuntjes, slipjes, theezakjes enz.

* GV vragen lezen * GV vragen beantwoorden * Je digitale foto's ordenen * Een boek lezen * De natuur in * Muziek luisteren * Pannenkoeken bakken (of een ander goedkoop gerecht) * Kletsen * Je nagels knippen * Je bril schoonmaken (indien van toepassing) * Je tanden flossen * Een leuk smsje aan een bekende sturen * Een bekende opbellen * Een plan maken voor je volgende vakantie * Eindelijk dat digitale foto-album van je vorige vakantie maken * Een cryptogram/sudoku/puzzel oplossen * Moppen lezen op internet * Overtollige spullen fotograferen en op Marktplaats zetten * Je auto stofzuigen * Een gedicht (proberen te) schrijven * Uit eten met je geliefde etc. Toegevoegd na 2 minuten: Je kunt natuurlijk ook nog iets anders gaan doen met je geliefde, maar ik weet niet of je die hebt en of die zic ook verveelt. Leuker kan ik het niet maken, wel duurder

Ik heb er nog wel een aantal: - Rondhangen op een forum - Hardlopen of een andere sportieve activiteit - Film downloaden en kijken - Online southpark afleveringen kijken - Gamen - Boek schrijven - Schilderen - TV kijken - Rondhangen met je vrienden - Muziek maken

Ga wandelern, een boek lezen, muziek luisteren, een vriend bellen, een computerspel doen, tv kijken, je dagboek schrijven, een eenzame buur opzoeken. Kost allemaal vrijwel niets. En dan heb je ook nog de minder leuke, maar wel bevredigende dingen: stof afnemen, de ramen lappen, je klerenkast opruimen, de keukenkasten opnieuw indelen, kleine verstelwerkjes (zoals knopen of torntjes) aan je kleren doen. Ik moet je zeggen dat ik me haast nooit verveel.

omdat er al zoveel ideetjes staan, nog ff een paar: * op youtube je mooiste clips bekijken. * oude fotoboeken doorbladeren, oude video`s kijken. * met je hond naar de bossen gaan om te wandelen (anders zonder hond) * of zoek lekker een strand uit om uit te waaien (kan ook zonder zon) * muziek downloaden en branden (niet leuk, maar wel weer als hij klaar is) * een lekkere taart maken (als je oven hebt) * scrappen (mooi fotoalbum maken met veel plakseltjes) * zelf een website maken (van je kind etc...) * op hyves... * gamen, puzzelen, prijsvragen op internet (op skyradio bijv.) * je meubels verplaatsen, kleurtje op je muur doen. * stadten (je bepaald zelf wat je uitgeeft) en op een terrasje bijkomen. * op stap gaan, lekker even misdragen (niet crimineel dan he, dat is weer wat anders). * fietsen, skaten, joggen, of lekker buitenzitten met mooi weer. * (tijdschriften) lezen etc...

Ga eens klusjes in huis doen waar je normaal gesproken nooit aan toe komt. Haal een pot verf en schilder eens je kamer in een andere kleur. Ga eens rondneuzen bij een kringloopwinkel. Als er niets leuks te koop is hebben ze vast wel vrijwilligers nodig, dus kan je jezelf nuttig maken. Je kan ook je cd-collectie eens ordenen en alle cd's die je nooit meer luistert verkopen via marktplaats; hetzelfde geldt natuurlijk voor dvd's, lp's en andere spullen. Misschien levert zo'n opruimwoede nog eens wat op.

Verenig het nuttige met het aangename en ga online wat lesjes Nederlands volgen. Het is namelijk echt leuk om de spelregeltjes te leren rond stam+t. Niet echt moeilijk en gratis. Zie dit niet als kritiek, doch slechts als tip.

Mijn tip; lekker touwtje springen. Dus alleen jij en een touw. Ik vind het in ieder geval heerlijk sinds ik gisteren mijn nieuwe digitale springtouw binnen kreeg. Voor de rest is alles wel genoemd.

Je aanmelden op onderstaande website van Stumble Upon. Je voert je interesses in en laat je vervolgens verrassen door alle sites die wereldwijd zijn aangedragen door andere stumblers. Erg verrassende en mooie sites ben ik tegen gekomen.

Bronnen:
http://www.stumbleupon.com

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100