Hoe krijg ik een krachtiger schot?

Hoe krijg ik een krachtiger schot? Moet ik hiervoor mijn beenspieren trainen? Zoja, hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

gewoon doorhalen en inderdaad is het ook belangrijk om grote sterke spieren te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stap 1: Laat de speler een beetje links achter de bal staan (dus niet recht achter de bal!)

Stap 2: Bij de aanloop begint hij met kleine stapjes

Stap 3: De laatse stap voordat hij schiet is een grote stap.

Stap 4: Zijn standbeen langs de bal zetten, met de punt van de schoen gericht op doel.

Stap 5: Voordat hij de grote stap(stap 3) maakt gaat zijn linkerarm omhoog en op het moment van raken moet hij zijn linkerarm voor zijn lichaam(borst) hebben

Stap 6: De bal moet met de wreef geschoten worden. De punt van de schoen niet gericht naar beneden maar een beetje naar rechts (groter raakvlak). De bal moet in het hart geraakt worden.

Stap 7: Nadat de bal geraakt is moet de speler doorlopen (2 meter) zodat zijn lichaam over de bal komt. Hij loopt eigenlijk dwars door de bal heen. Hij mag dus niet stoppen als hij de bal geraakt heeft. Je schiet met je hele lichaam en niet alleen met je benen

en ja ook beenspieren spelen een rol bij het schieten.