heeft er iemand misschien goede evenwichts oefeningen??x

Ik wil graag leren skateboarden maar heb dit jaar al veel blessures gehad en heb niet veel spieren meer en ook geen goed evenwicht meer hebben jullie misschien goede oefeningen voor mij??x

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga staan en zet je hakken tegen elkaar aan en zorg dat je benen ook strak tegen elkaar aan staan. Plaats je tenen wat naar buiten toe, als je van bovenaf kijkt staan je voeten een beetje in een V. Nu moet je proberen om goed rechtop te staan, hakken en benen tegen elkaar aan te houden, en dan voorzichtig en langzaam op je tenen te gaan staan. Zak daarna weer langzaam terug tot je weer recht op je voeten staat. Probeer rechtop te blijven staan met je rug, dus niet naar voren meebuigen om omhoog te komen. Je kunt deze oefeningen het beste doen voor een spiegel, zodat je kunt kijken of het goed gaat. Herhaal dit elke dag, zo vaak mogelijk. Als je staat te wachten voor de bus, tijdens het tandenpoetsen, etc. Dit is goed voor sterke enkels en ook voor je evenwicht.

Leg een plank op een tonnetje en probeer erop t ballanseren.

1 voor het versterken van je enkels is ook de volgende: Ga op 1 been staan met je ogen dicht. En hou dit zo lang mogelijk vol. Als je met zijn 2en bent kan je ook op 1 been gaan staan en een bal overgooien. En proberen te blijven staan

Leuke die wij als advies kregen bij schaatsles: Met je ogen dicht op een been tandenpoetsen. Dat tandenpoetsen heeft er natuurlijk niets mee te maken, maar is een leuk vast moment op de dag om het te oefenen.

Denk eens aan yoga. Ook dansen is goed als evenwichtsoefening. Door ademhalingsoefeningen kun je ook beter in balans komen. Tot slot kan een extract van de plant Ginkgo biloba helpen.

Op één been gaan staan en dan met een tennisbal stuiteren. Schaatssprongen: van links naar rechts springen op één been (dus van je linkerbeen een kleine meter naar rechts op je rechterbeen). Je moet dan zorgen dat je meteen stabiliseert en niet wiebelt. Je kunt dit ook naar voren doen in plaats van opzij. En anders helpt het ook veel om been- en buikspieroefeningen te doen. Door sterkere spieren kun je makkelijker je evenwicht bewaren. Let er daarom ook goed op dat je je spieren goed aanspant tijdens de evenwichtsoefeningen. Dan gaan ze veel makkelijker.

gewoon veel skaten en als dat niet lukt pak een grote ronde boom stam leg er een plank op en probeer te balanceren als dit goed lukt kun je 180 proberen te draai zodat het niet saai word en dan 360 en allerlei grappige dingen meestal als je 180 inmiddels al kan zal het skateboarden ook veel beter lukken ;) veel suc6

Bronnen:
Mezelf

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100