Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een goede borstspiertraining en buikspiertraining hebben, kan iemand mij daarbij helpen?

Ik ben 17 jaar en wil graag sterkere borst- en buikspieren (met name 'voor het oog'). Graag een opbouwend schema en duidelijk aanwijzingen wat te doen (dus niet: doe wat push-upps oid)

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik wil er liever niet voor naar de sportschool.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
512

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Er van uitgaande dat je een sportschool in de buurt hebt kan ik je de volgende oefeningen aanbevelen.
De incline bench press
dippen
flyes

Als je op kracht traint en groot wil worden doe je 4 setjes van 8_12 herhalingen
Wil je op kracht/uithouding wilt trainen en dus atletischer gebouwd wil worden doe je 2_3setjes van 20 herhalingen.

Voor de buik zou ik de volgende oefeningen aanbevelen
schuine crunch
rechte crunch
knieen optrekken

veel plezier

Toegevoegd na 5 minuten:
Om beter resultaat te krijgen moet je 1 seconde je spieren aangespannen houden als je omhoog komt bij de crunch. Dit kan bij elke oefening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buikspieroefening:

Ga met je lichaam half op bed liggen en houd vanaf je middel boven de grond zodat je hoofd buiten het bed valt. Trek je buikspieren aan en ga dan op en neer. Je kan deze oefening ook op de grond doen en dan je voeten bv klem zetten onder het bed en dan op en neer gaan met je hoofd naar je benen. Buikspieren aanspannen.

Je kan ook een grote bal kopen (skippybal) en dan op je rug gaan liggen kont op de bal en dan op en neer.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet wat je bedoeld ik zou je het aanraden om eerst tot je 19de goed te sporten en gezond te eten en vanaf je 20ste goeie oefeningen doen zodat je sterkere borst- en buikspieren voor je 20ste heeft het niet veel nut want als je eenmaal stopt zullen ze snel wegaan(voor het oog) maar als je het doet op je 19-20-21-.. zal het langer blijven zelfs als je ermee stopt
ik ken iemand die het gedaan heeft zoals ik het zei en hij doet niet meer aan sport maar zijn figuur ziet er Heel goed uit. Zelfs door je gezonde eetgewoonte en door te sporten zul je wel opvallen onder de mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding