Hallo, ik vroeg mij af wat de beste golf speel ballen zijn of waar iemand echt de voorkeur voor heeft. Bedankt!

(Speel ballen!)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Het schijnt, dat ronde ballen het beste voldoen. Alle professionele golfspelers gebruiken ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd leuk, een beetje humor... + -je
De diameter van de gemiddelde golfbal is 4.27 centimeter en weegt ongeveer 46 gram. De aerodynamica van een golfbal is erg interessant: het oppervlak van de bal is voorzien van vele ronde, ondiepe putjes (dimples) die, geheel tegen het gevoel in, de luchtweerstand significant verlagen. Hierdoor is het mogelijk om met een golfclub de bal meer dan 330 meter te slaan.

Wat nu de beste zijn, is denkelijk heel persoonlijk... het gaat ook niet altijd op dat de duurste de beste zijn.

Maar een golfbal uit een speelgoedwinkel of een erkende toernooibal zullen qua kwaliteit ver van mekaar liggen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk die foto! De hole was in dit geval dus 330meter en 1 centimeter. Jammer...
Maar voor deze bijna hole in one, toch een plusje.