hoe zorg je ervoor dat je vetpercentage snel daalt zonder te dieten (wel gezond eten, maar niet zo verdeeld)

met verdeeld bedoel ik telkens maar een beetje.... zoals body-buiders... dit is niet mogelijk voor mij...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (3)

Cardiotraining uitvoering. Het meest effectief is ongeveer 15 minuten krachttraining, zodat je lichaam warm wordt en begint met verbranden. Na die 15 minuten cardiotraining doen, dan begin je meteen met vet verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat bedoel je hier eigenlijk mee? eerst gewichten heffen en dan gaan hardlopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is eigenlijk om je lichaam op te warmen. Je kan ook direct aan de slag met cardiotraining, maar echt vet verbranden, dat gebeurt pas na die kwartiertje. Als je dus 1uur cardiotraining doet, verbrand je in ongeveer 40-45 minuten vet en niet in die 60 minuten. Cardiotraining is sowieso goed, je valt zeker af, alleen puur vet verbranden gebeurt wat later, na je lichamelijke opwarming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, even opwarmen en dan hardlopen :) ik ga dit zeker proberen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top, veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, bedankt :)
Vetpercentage "snel" laten dalen zonder dieet is niet mogelijk. Hooguit met een medische ingreep, maar dat wil je vast niet. Daar komt nog bij dat wat er snel afgaat er doorgaans ook weer snel bijkomt. En vaak nog meer...

Ervan uitgaande dan je gezond eet én in (redelijke) gezondheid verkeerd, is duursporten een geschikte manier om je vetpercentage te laten dalen. Ook in combinatie met krachtsporten. Het voordeel van duursport is dat het dalen van het vetpercentage ook duurzamer is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er komen teveel dingen bij kijken om op een juiste en blijvende manier je vet% te verlagen. Resultaat in de eerste 6 maand niet meegerekend. Er zijn geen "slimme trukjes" om dit te doen. Hierin is voeding het meest belangrijk. Eet je te weinig, en je eet "troep" kom je nooit bij je doel. Alleen cardio doen is zeer zeker niet genoeg. Cardiotraining gaat gepaard met spiermassa verlies, onderhoud jij je spiermassa niet? ..kom je niet bij je doel. Eet je te weinig?..Dito.
"Prikkel" jij je lichaam niet om te veranderen?..Dito..
Er is dus geen 'quickfix'