Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt je van je blauwe plekken en bloeduitstortingen fysiek en metaal sterker?

Ik spar (vecht) vaak en ik vraag me af of het echt nodig is om op je aller hardst te sparren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het ligt aan de sport. Toen ik Thai bokste heb ik zelf mijn schenen blauw geschopt om het gevoel eruit te krijgen. Blauwe plekken zijn eigenlijk niet goed. Het wilt zeggen dat er een beschadiging in je lichaam zit.

Sparren doe je ook niet vol uit. Je leert met sparren te incaseren.

Mentaal word je niet beter van blauwe plekken wel van het sparren zelf!
Fysiek beter worden zeker niet! Wel door sparren :)

Ik weet niet welke sport je doet maar tijdens een wedstrijd heb ik ne scheenbeen gebroken. Ik had er geen gevoel meer in en wist dus ook niet tot hoever ik kon gaan. Toen scheen op scheen kwam was het krak.
Ja die wedstrijd wel gewonnen omdat die ander hierdoor ook niet verder kon. Hij kon niet meer opstaan mijn been stond helemaal scheef.

In het kort: sparren is mentaal en fysiek goed voor je. Blauwe plekke. Kunnen niet heel veel kwaad maar overdrijf het niet. Wel zoek je je pijn grens ermee op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Blauwe plekken zijn bloeduitstortingen, dat is alleen maar slecht en word je op geen 1 manier beter van. Je zal er eerder slechter van worden (blessures).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leert wel meer pijn te verdragen, dus in zekere zin sterker dan iemand die niet gewend is om klappen te krijgen.

Ik heb wel eens gezien op tv dat mensen met hun vuisten in een bak met bouten en dikke schroefen slaan, puur om meer pijn te vedragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fysiek wordt je er niet sterker van, maar je voelt je natuurlijk wel sterk en stoer omdat je dat allemaal geincasseerd hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding