Bij kogelstoten gebruik je heel veel spieren, door je hele lichaam. Je arm- hand- en schouderspieren om de kogel weg te kunnen werpen, je buik- en rugspierendoen ook mee om kracht te zetten en de draai te maken. En niet te vergeten je beenspieren. Je bovenbeenspieren om kracht te zetten en ook je onderbeen- en voetspieren heb je hard nodig om de stap te maken die nodig is voordat je gaat werpen.
Bij veel kogelstoters doen ook de gezichtsspieren mee! Let maar eens op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je bilspieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een goed antwoord! Ik was ze vergeten. +
Waarom 3 minnen?
armspieren buik spieren rug spieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Borst
- Schouder
- Bovenbenen