Waarom lopen de strepen van een wedstrijdbad niet helemaal helemaal van het begin door tot het einde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.8K
Kimath
12 jaar geleden
Tot waar lopen ze dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit in een zwembad geweest?;)
Kimath
12 jaar geleden
Vaak genoeg, maar daar hangen van die wedstrijdlijnen in het bad, gewoon met haakjes aan begin en eind.
Ik vroeg mij gewoon af hoe het in andere zwembaden geregeld is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dat ken ik zo niet. In de zwembaden die ik ken lopen van die dikke zwarte strepen met aan het einde een korte dwarsstreep (dus een soort T). Ze lopen tot ongeveer 1,5 tot 2 meter van en voor de kant voor zover ik in kan schatten (het kan zijn dat het water het zicht bedriegt). Dit zijn overigens de strepen die ik bedoel:
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.stadshagennieuws.nl/wp-content/foto/zwembad.jpg&imgrefurl=http://www.stadshagennieuws.nl/nieuws/257-raad-discussieert-over-nieuw-zwembad-stadshagen&usg=__LKY7bl7IZOsKFQk8aLfmkFXDK5s=&h=300&w=400&sz=36&hl=nl&start=128&sig2=_wyJF6HOHsYTRI96VIxrRg&zoom=1&tbnid=H74mjoX1ohEf1M:&tbnh=121&tbnw=169&ei=YoHCTa-uG8WM-wbz1tX6Aw&prev=/search%3Fq%3Dzwembad%26hl%3Dnl%26sa%3DX%26biw%3D1280%26bih%3D709%26tbm%3Disch0%2C2700&itbs=1&iact=hc&vpx=314&vpy=312&dur=2673&hovh=194&hovw=259&tx=129&ty=115&page=6&ndsp=26&ved=1t:429,r:1,s:128&biw=1280&bih=709
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kimath: Jij hebt het over lijnen die in het bad hangen om de verschillende banen te scheiden. De vraag gaat over de geschilderde (of betegelde) zwarte strepen die over de bodem lopen.
Kimath
12 jaar geleden
Ja, dat zag ik nu ook :P
Bij het zwembad waar ik altijd naar toe ga hebben ze geen strepen, alleen die lijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar, haha;) Maar ik ga de vraag sluiten, het antwoord is me duidelijk. Bedankt voor alle reacties. Toch weer wat geleerd:).

Het beste antwoord

Op die manier weten zwemmers dat ze de kant naderen.
Als je al borstcrawlend aankomt, dan zie je niet altijd direct de kant, door de streep weet ik dat ik er binnen twee slagen ben en dat ik vast kan aanzetten voor een keerpunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als je op je rug zwemt, heb je wel een probleem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar met rugslag is je gezicht grotendeels boven water en kun je vanuit je ooghoeken wel aardig inschatten hoe ver je bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@OmerB dat dacht ik ook, maar ik wist het niet zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt logisch, bedankt voor het heldere antwoord!