Hoeveel stemmen heeft het WK 2018 bid van Nederland/Belgie gekregen?

Ik ben nu op vakantie, dus krijg niet alles mee. Ik heb meegekregen dat Blatter (uiteraard) weer voor voor het grote geld gaat en het WK dus naar Rusland gaat.
Ik las net op nu.nl dat Engeland slechts 2 stemmen gekregen heeft.
Nu ben ik dus benieuwd hoeveel stemmen Nederland/Belgie gekregen hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het grote geld ...............Rusland , Qatar .............. ik roep nu al op tot een boycot

Het beste antwoord

De eerste stemronde kende een verrassende uitslag: Engeland pakte maar twee stemmen, Nederland-België 4, Spanje-Portugal 7 en Rusland 9.

De tweede stemronde was al doorslaggevend: Rusland kreeg 13 stemmen. Nederland-België maar twee en Spanje-Portugal weer 7. In feite in Nederland-België dus in tweede ronde twee stemmen verloren.... Het droomscenario werd dus een nachtmerriescenario. Eigenlijk heeft de lobby maar een stem opgeleverd, want een stem komt de Belg D'Hooge. Die ander is de enige die dus is overtuigd na de miljoenen verslindende campagne.

Qatar versloeg de Verenigde Staten in een noodzakelijke derde ronde. Qatar kreeg in de eerste ronde elf stemmen, in de tweede ronde tien stemmen en in de derde ronde weer elf stemmen. In de vierde ronde pakte Qatar 14 stemmen, tegen de VS 8.