Ik wil een triatlon organiseren voor de jeugd, mag dit zonder vergunning. Ik doe het op openbare plekken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (5)

Nee dat mag niet.
Je zal altijd een vergunning van de gemeente, en belangrijk, een verzekering moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het niet, je zou zowiezo al wegafzettingen moeten organiseren, wettelijk gezien zou per zoveel honderd mensen een beveiliger/BHVer moeten zijn. Als je daarbij ook nog een eetkraampje wilt zetten heb je ook een vergunning nodig. Als je iets met water doet zul je moeten zorgen voor een badmeester of dergelijke.
Als je hierbij geluid gebruikt (muziek of omroepen) zul je ook hiervoor een vergunning moeten aanvragen.

Ik weet natuurlijk niet hoe grootschalig je dit gaat opzetten, maar een belletje naar de gemeente kan absoluut geen kwaad in dit regellandje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou heel dom zijn, dan ben je persoonlijk aansprakelijk voor alles wat mis kan gaan, dat wens ik je niet toe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je hebt altijd een vergunning nodig. De kosten hiervoor kunnen per gemeente heel sterk uiteen lopen. Ook de voorwaarden. Vooral als je evenement groot genoeg is om wegafzettingen nodig te maken voor de veiligheid (lang parcours, veel deelnemers...) kan het in de papieren lopen. Een sponsor vinden mag niet al te moeilijk zijn overigens. Bedrijven als Red Bull en Coca Cola profileren zich graag met dit soort evenementen (goedkopere reclame is er bijna niet).

Vergeet ook niet om een goede verzekering af te sluiten. Als iemand gewond raakt ben je als organisator verantwoordelijk en het zou zonde zijn als je zelf die rekening moet ophoesten.

Je kan bij je gemeente navragen welke vergunningen ze willen dat je hebt en welke voorwaarden daar aan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou sowieso de gemeente bellen