Waarom is showworstelen (WWE/WCW/WWF/TNA/etc.) nooit populair geworden in Nederland?

Ik heb het dus over showworstelen en niet over olympisch worstelen.

Afgezien van enkele kleine worstel-organisaties als PWH is het showworstelen nooit groot geworden in Nederland. Ook de grote buitenlandse organisaties als WWE en WCW hebben hier nooit echt voet aan de grond gekregen.

Ik kan me voorstellen dat het 'te Amerikaans' is, te 'over the top' voor ons nuchtere Nederlanders, maar in ons omringende landen als BE, DE, GB en FR is WWE op TV te zien en regelmatig worden daar live-shows georganiseerd door deze organisatie.

Ben benieuwd waarom dat in Nederland niet het geval is (afgezien van een late-night show op Eurosport)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (2)

't Is te fake, overdreven, opgeblazen en Amerikaans om leuk te zijn voor 98% van de dorsnee, nuchtere Hollanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In andere culturen is men niet zo nuchter over het algemeen.
ik kijk het regelmatig en vroeg me hetzelfde af.
volgens mij komt dit omdat ( zoals je zelf al zei ) het veel te over de top is. en al die neppe ruzie's en daarbij als je goed oplet kan je zien dat het vreselijk nep is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies. En ik weet dat we een nuchter volkje zijn. Maar aan de andere kant is het simpelweg entertainment en kan ik me niet voorstellen dat omdat het in scene is gezet, 'de Nederlander' het niet interessant genoeg vindt. Waarom kijken we dan wel massaal naar soap-series?