Waarom hoor je meer van de Formule 3 dan de Formule 2

Het lijkt mij toch dat na de Formule 1 de Formule 2 het belanrijkst is echteer hoor je meer van de formule 3
hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Formule 2 is pas sinds dit jaar weer een raceklasse.
De oude formule 2 was voorheen bekend als de GP2 klasse.
Sinds dit jaar rijdt de formule 2 weer en dient als opstap voor de F1 rijders. Ze rijden in auto's die zijn ontwikkeld in het bedrijf van Frank Williams en hebben allemaal dezelfde motor, een 1800 cc Audi-turbo.
Formule 3 is met name in NL bekender omdat er vele Nlse coureurs meedoen/deden.
Formule 2 kwam gisteren erg nadrukkelijk in beeld door het dodelijk ongeval van Henry Surtees.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de 'ouwe Surtees' nog ooit zien racen op Zandvoort.