Van mijn hobby mijn beroep maken?

Ik ben veertien jaar. Mijn grootste hobby is martial arts. Ik doe het al sinds ik kan lopen ongeveer. Ik heb een bruine band Judo, groene band Jujitsu. Ik train nu 2x per week Thaiboksen, 1x Jujitsu, 1x MMA. Judo ben ik dus mee gestopt. IK zit op vmbo-tl-2. Later zou ik graag iets met mijn sporten willen doen. Het liefst leraar erin worden. Voor Judo en Jujitsu lijkt mij simpel. De zwarte band halen, en een opleiding volgen. Voor MMA en Thaiboksen weet ik de eisen niet. Het liefst word ik fulltime vechtsportleraar met mijn eigen sportschool. Hoe kan ik mijn droom uit laten komen, welke stappen moet ik volgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om kickboks , Thaiboks of MMA leraar te worden is nog simpeler. Het best bereik je dat doel door proberen A klasse vechter zien te worden. Les geven daarin mag je altijd. Hoe hoger de klasse die je bereikt hoe hoger de kans is om leraar te worden. Vanaf B klasse bestaat de kans dat jouw sportschool je al gaat vragen te helpen lesgeven bij de jeugd en zo doe je vast ervaring op. Wil je ook je eigen sportschool zou je qua scholing meer hebben aan de Hbo-opleiding Sport, Management en Ondernemen, want er komt nog veel bij kijken. Als je er in gelooft, red je het absoluut!

Prasat eens met je taiboksinstructeur en die van MMA(geen idee wat dat is), die weten hoe ze het geworden zijn en kunnen jou vast de goede antwoorden geven. iedereen vind het leuk om over zijn vak te praten, dus dat is geen probleem, vraag het alleen niet als ze het druk hebben. Misschien in de pauze ofzo, af en toe een vraag stellen, en je komt veel te weten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100