Van mijn hobby mijn beroep maken?

Ik ben veertien jaar. Mijn grootste hobby is martial arts. Ik doe het al sinds ik kan lopen ongeveer. Ik heb een bruine band Judo, groene band Jujitsu. Ik train nu 2x per week Thaiboksen, 1x Jujitsu, 1x MMA. Judo ben ik dus mee gestopt. IK zit op vmbo-tl-2. Later zou ik graag iets met mijn sporten willen doen. Het liefst leraar erin worden. Voor Judo en Jujitsu lijkt mij simpel. De zwarte band halen, en een opleiding volgen. Voor MMA en Thaiboksen weet ik de eisen niet. Het liefst word ik fulltime vechtsportleraar met mijn eigen sportschool. Hoe kan ik mijn droom uit laten komen, welke stappen moet ik volgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Om kickboks , Thaiboks of MMA leraar te worden is nog simpeler. Het best bereik je dat doel door proberen A klasse vechter zien te worden. Les geven daarin mag je altijd. Hoe hoger de klasse die je bereikt hoe hoger de kans is om leraar te worden. Vanaf B klasse bestaat de kans dat jouw sportschool je al gaat vragen te helpen lesgeven bij de jeugd en zo doe je vast ervaring op. Wil je ook je eigen sportschool zou je qua scholing meer hebben aan de Hbo-opleiding Sport, Management en Ondernemen, want er komt nog veel bij kijken.
Als je er in gelooft, red je het absoluut!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kom je in door wedstrijden te vechten en te winnen. Je begint als nieuweling. Als je er daar een paar van wint ga je naar de C klasse en zo kom je steeds in een hogere klasse naarmate je beter wordt en meer wedstrijden vecht en ook wint. Vanaf C klasse krijg je een kleine vergoeding als je vecht. De verdienste zijn afhankelijk van het aantal leerlingen die je krijgt. Je kan er als je een goedlopende sportschool hebt prima van rondkomen. Je zou bv ook klein kunnen beginnen in een gymzaaltje met lesgeven zoals de meeste sportschooleigenaren begonnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor fulltime sportleraar is dat niet nodig. Als je een eigen sportschool wilt is het op zich ook niet nodig,maar dan zul je voor de "bijzaken"mensen in dienst moeten nemen zoals voor bv je boekhouding en administratie. Alles is mogelijk :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen dank. Ik had ooit dezelfde droom als jij. Ik ben uiteindelijk wel sportleraar geworden,maar ben niet begonnen aan een eigen sportschool. En nu werk ik met agressieve verstandelijk gehandicapten. Iets heel anders maar voor mij prachtig werk :-)
Succes kerel :-)

Andere antwoorden (1)

Prasat eens met je taiboksinstructeur en die van MMA(geen idee wat dat is), die weten hoe ze het geworden zijn en kunnen jou vast de goede antwoorden geven.
iedereen vind het leuk om over zijn vak te praten, dus dat is geen probleem, vraag het alleen niet als ze het druk hebben. Misschien in de pauze ofzo, af en toe een vraag stellen, en je komt veel te weten
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MMA staat voor Mixed Martial Arts . Dit is dus een mengeling van diverse vechtsporten zoals worstelen , judo, kickboksen, boksen en jiujitsu muay thai ( Thaiboksen)
anneliez
13 jaar geleden
bedankt voor de uitleg.