Waar kun je oordopjes voor zwemmen kopen?

Sinds kort zit mijn oor na het zwemmen helemaal dicht. Ik wil graag weer wat van die ouderwetse oordopjes kopen. Ik ben al bij de drogist geweest, maar die heeft alleen van die watten exemplaren (die niet werken heb ik ontdekt) en de sportwinkel heeft ze ook niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
13.9K

Het beste antwoord

Als je ECHT goede oordopjes wilt hebben om ECHT waterdicht mee te zwemmen, kun je het beste even langs in het ziekenhuis bij de oorarts (kno-arts). Daar maken de assistentes -ook voor niet-patienten- voor een euro of zeven oordoppen op maat voor jou oor van een soort snelhardende kunststof. Zo gepiept, en ze gaan jaren mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook sommige 'hoorwinkels' maken de doppen op maat lees ik net.

Toegevoegd na 14 minuten:
Voor zwemmen moet je ECHT oppen hebben die de gehele gehoorgang / oorschelp-opening afsluiten. De meeste oordoppen die je vind zijn bestemd voor het buitensluiten of dempen van geluid. Deze zijn niet geschikt om te zwemmen, en in feite houden ze ook eigenlijk teveel geluid tegen. Dat doen zwemdoppen ook wel, maar niet zo effectief, omdat dat hun doel niet is.
Vooral de schuimrubber variant is natuurlijk ongeschikt, maar ook de verschillende siliconen-dopjes zijn NIET gemaakt voor het zwembad. Zwemdoppen zijn dan ook weer niet de oplossing voor een snurkende bedpartner of luidruchtige buren.

Je kunt je daar waar je oordoppen laat maken eventueel ook laten voorlichten over wat in jou geval het beste is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hartstikke uitgebreid antwoord. Die KNO-arts, moet ik daarvoor een afspraak maken of kan ik er gewoon eens langstuffen?
Ook +1 van mij (en ik zal het duimpje wel aanklikken :P)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed, duidelijk omschreven antwoord met meerdere mogelijkheden.

Andere antwoorden (6)

je zou bij de zeeman,etos,blokker kunnen kijken.
ze hebben ze vaak bij een drogisterij.

maar je kunt ze ook online bestellen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn voor geluid, en NEIT geschikt om mee te zwemmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bekijk het lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze swim safe heten dan zijn ze toch echt wel voor het zwemmen Marleen.. iets beter lezen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben al bij drogist geweest, daar hadden ze alleen van die watten varianten.
bij motorzaken worden ze ook verkocht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me niet echt geschikt om mee te zwemmen, tenzij je als hobby hebt motoren in de sloot te rijden.
Heb je het al bij de apotheek geprobeerd..

Of probeer het eens bij een winkel waar ze gehoorapparaten verkopen...

Maar heb je dit probleem alleen na het zwemmen, of ook na het douche. Want vaak wil je hoofd even kantelen zodat het water eruit loopt ook wel helpen...

Want in principe zuigt je ook vacuüm...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
apotheek en gehoorapparaten winkel. Klinkt als goede tips. +1
zwemoordopjes zijn online te koop:
Alpine SwimSafe gehoorbescherming in het water!
De speciale SwimSafe filters voorkomen dat er water in het oor komt terwijl u voldoende blijft horen van de omgeving. U heeft geen last van druk op uw oren of een afgesloten gevoel.

De lamelletjes zijn gemaakt van een duurzame, flexibele, thermoplastische kunststof. Door de warmte van het oor past de beschermer zich binnen enkele minuten aan de gehoorgang aan en zit daardoor zeer comfortabel in het oor. Zonodig kan de gebruiker de lamelletjes zelf aanpassen aan de vorm van de gehoorgang. SwimSafe is goed te reinigen met water en zeep. Aanbevolen wordt een speciale reinigende desinfecteervloeistof Alpine Clean. Bij normaal gebruik gaat een set jaren mee.

*Houdt water tegen
*Perfecte pasvorm
*Vanaf 8 jaar

http://www.oordopjes-kopen.nl/specials.html

je kunt bij een winkel voor hoorapparaten ook oordoppen op maat laten maken: er wordt dan een dop gemaakt door vloeibare silicone in de oorschelp te spuiten... na uitharding is hij dan te gebruiken... ze kosten rond de tien euro...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat mijn dochter geen trommelvlies heeft mag er tijdens het zwemmen geen water binnen komen. Ik weet dus absoluut waar ik over praat.

Het is het makkelijkst om naar een hoorwinkel te gaan, zoals Beter Horen. Zij maken op maat twee passende stukjes voor links en rechts van een kunststof dat er zacht in gaat en heel snel hard wordt. Het blijft wat rubberachtig en sluit perfect af. Eventueel met was vaseline insmeren als je ook wilt dat er onder druk (bij duiken) geen water doorheen kan. Dit past echt perfectt.

Voor onze dochter doen ze dat meestal gratis, maar die is ook klant in de winkel.

Omdat ik denk dat je niet ze zeer een gehoorprobleem hebt, maar het vooral lastig vind denk ik dat de speciale oordopjes die zich vormen naar je oor ook een goede oplossing zijn. Maar dat antwoord is al gegeven.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB. Ik zie tussen de regels door dat dit antwoord ook al is gegeven. In dat geval is mijn enige toevoeging dat dit dus ook bij zaken als Beter Horen kan. Misschien goedkoper dan de zwemwinkels ook! (en je kan het ook onder de douche gebruiken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik koop ze al jaren bij de Kijkshop.. in een doosje van 2 stuks met een buisje om ze in te doen voor 9.95; koop ik gewoon elk jaar nieuwe en werkt perfect!