waar mag ik vissen?

Hallo ik ben een karpervisser en heb een vergunning voor de federatie gooi&eemland maar nu werd laatst tegen mij gezegd dat ik wel door heel Nederland in alle openbare vaarwateren mag vissen zonder hiervoor een aparte vergunning te hebben. Klopt dit en mag ik in alle openbare vaarwateren van Nederland vissen met mijn vergunning? Zelf kan ik het niet duidelijk vinden in de documentatie en/of op het internet. Wie kan mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Indien je een vispas hebt mag je door heel Nederland aan openbare wateren vissen. Deze plassen staan in het boek wat je bij je vispas bij hè t gekregen. Ik zal nog op internet voor je zoeken of ik daar een site vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een vispas hebt mag je in openbare wateren vissen.
Om zeker te zijn wat je mag kun je de vispascheck doen. klik op onderstaande link en zie wat je nodig hebt en wat je mag.
veel visplezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt inderdaad dat je in heel nederland mag vissen met je vispas, maar niet in alle wateren.
Er zijn wateren waar je alleen mag vissen als je bij een bepaalde vereniging hoort, of als je bij een bepaalde Federatie hoort.

Als je hier kijkt wordt het je duidelijk : http://www.visplanner.nl/

Hier leggen ze met kleuren uit waar je mag vissen met jouw vispas.Zoek een stek, of een mooi water en klik erop.
Nu krijg je de informatie te zien die bij dit water hoort.
Hier staat bij of je er uberhaupt mag vissen, of je er een speciale vergunning voor hebt enzovoorts.
Kan niet missen !!!

Een Voorbeeld :

Noorderplassen

Omschrijving viswater: nvt
Met uitzondering van / verboden te vissen in: De gedeeltes tussen de bebouwing.
Coördinaat (middelpunt viswater): Latitude: 52,3952 Longitude: 5,20732

Dit viswater behoort tot de volgende lijst(en) van viswater:
Landelijke lijst: nee, Federatieve lijst: ja, Kleine lijst: nee

Visrechthebbende: HSV Ons Genoegen - Almere (www.hsvog.nl)
Hengelsportfederatie: Gooi en Eemland
Let op: voor het zoeken van contactinformatie van federaties en verenigingen klik hier.

Hier mag je dus alleen vissen als je lid bent van een visvereniging die aangesloten is bij Federatie Gooi- en Eemland.