Wanneer is de oranjestoet ontstaan, en zijn "wij" de enige met dit verschijnsel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Nee, in Noord Ierland bestaat die ook, maar het heeft wel een Nederlands tintje. Protestanten tegen katholieken. De Protestanten zijn oranje gezind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee min in Noord Ierland heb je de oranje mars bestaat al meer dan 400 jaar. Langer dat ons koninkshuis bestaat.
Warneer de oranjestoet onstaan is weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat vele landen gesminkt of gekleed zijn in de kleuren van hun land.
Maar Nederland komt hier massaal boven uit.
Kilometers lange stoets lopen in het oranje naar het station waar Nederland zal gaan spelen.
De mensen in Zuid-Afrika hebben nog nooit zoveel ontzettend veel mensen gezien in het oranje.
Er word nu beweert dat heel Zuid-Afrika oranje kleurt.

Je kan dus wel stellen dat Nederland ruimschoots is vertegenwoordigd op het speelveld, op de tribune en ver ver buiten de stadions